Gå til innhold

Når flytter barnet inn på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei:)

Når er det vanlig å begynne å innrede barnerommet?

Og når begynner barnet å sove på eget rom? Vet jo at det er anbefalt at barnet sover med mor og far i ett år, men er det vanlig at man sover sammen lenger enn det? Nysgjerrig og uerfaren..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flyttet jenta mi over på egent rom når hu var 9-10 mnder... og det jekk kjempe fint:)

Skrevet

Takk for svar

Har ikke termin før i april, men det er så gøy å planlegge. Snakket med noen ang rom i helga, og så kom vi inn på barnerom. Jeg har lyst til å fikse det i sommer, innrede det litt koselig. Men det var visst ikke nødvendig da jeg skulle sove med barnet minst et år. Også har jeg hørt de som sier det helt motsatte, så måtte bare spørre:) Men kan jo være greit å ha et rom der alle tingene er uansett:)

Skrevet

Kommer ann på barnet for min del. Forrige gang hadde jeg nok flyttet henne ut allerde etter noen mnd, men hadde da ikke flere soverrom. Flyttet henne da hun var 9 mnd da vi flyttet til ny leilighet.

Denne gangen må vi bare se det ann på hvordan barnet sover, trenger osv.

Jeg tror det er veldig greit å flytte dem tidlig hvis mulig. Jenta vår( snart 4) nærmest nekter å ligge i vår seng, for hun får jo tilbudet når hun er syk eller har hatt mareritt. Vi synes det er kjempedeilig å ha henne hos oss i senga men hun vil bestandig tilbake i egen seng. Tror det er fordi vi tidligere aldri hadde henne sovende i sengen vår.

Skrevet

jeg har lagt mine 3 ca mellom 9-12 mnd...syns at det spørs på hvor lenge barnet natt spiser osv .....

barnet romet er jo koselig og gjøre ferdig uansett...

Skrevet

Alt mellom 0 mnd og 2-3 år er vel "vanlig", men tror flertallet legger dem på eget rom når de slutter å spise på natten (som også varierer veldig, men de har ikke fysisk behov for mat på natten etter fylte seks mndr). Vi har lagt begge på eget rom fra vi kom hjem fra sykehuset. Har babyrommet rett innforbi vårt, og sover med åpen dør de første månedene. Det har fungert supert for oss, men det er jo masse forskjellige meninger om dette. Men både barn og voksne sover bedre når man ikke ligger og vekker hverandre gjennom natten.

Babyrommet syns jeg dere skal kose dere med å lage klart nå mens du er gravid. Det kan bli litt lite overskudd til det etterpå. Dessuten er det mye koseligere å leke med en liten baby, enn å stå og male ;o) Og så kjøper man inn litt leker, utstyr, bamser osv, og da er det veldig greit å ha et sted å sette det.

Skrevet

Vi har hatt mini på eget rom fra vi kom hjem fra sykehuset. Rommene ligger vegg i vegg og vi hadde dørene åpne. Vi synes det var best for alle tre, og alle sov godt. Mini våknet kun for mat de første 7 mnd, og deretter sov han hele natten. Jeg ammet han i en stol på rommet hans. Senere har jeg heller aldri hatt problem med at han vil inn til oss, noe vi synes er veldig deilig. Han sover fra 19-07.

Men har flere venninner som har hatt barna inne hos seg alt fra 2mnd-1år. Så alt er vanlig :) Vi synes det var deilig å ha rommet for oss selv, og har aldri hatt en unge som har vært mye våken om natten. (Kun ved mat de 7mnd da)

Skrevet

Ville også bare nevne at jo lengre du venter (med tanke på når barnet blir over 1 år), jo verre blir det å flytte "alene" inn. Da kan de jo tross alt begynne å protestere veldig.

Vi har knøttlite soverom, så vi har rett og slett ikke plass til knøttet inne hos oss. Babyens soverom er vegg-i-vegg med oss, så det blir nok rett i sengen med en gang:)

Skrevet

Førstemann lå på eget rom som lå ved siden av vårt helt fra starten av. Har veldig god erfaring med det. Jeg sov bedre, mannen min sov bedre og junior sov bedre. Etter knappe 3 måneder våknet han ikke mer om natten. Og aldri noe problem med å venne ham til eget rom.

Kommer til å gjøre det på samme måte med nummer to. Skal sette inn en stor, myk ørelappstol på barnerommet der jeg kan sitte og amme om natten. Slik får mannen min også bedre søvn enn når jeg drar ungen opp i senga vår og ammer - han skal tross alt på jobb.

Våkner når junior våkner uansatt - rart med det, men kroppen er liksom innstilt på det.

Skrevet

Førstemann flyttet på eget rom etter få dager, fordi han ble født midt på sommeren og det andre rommet var langt svalere enn vårt. Vi hadde ei 90 cm bred seng der inne, så det hente en av oss voksne lå der sammen med han.

Nummer 2 lå på vårt rom til han var halvannet år.

Nummer tre lå på vårt rom hele sitt liv - fra hun ble født, til hun døde, fire år gammel.

Skrevet

Første fikk eget rom da han var ett år.

Andre fikk eget rom først da han var 1,5 år,men nektet å sove der. Blir to år om ikke så lenge å for han nå til å sovne på eget rom, men han kommer over på natta.

Synes det er greit å ha de på samme rom i hvertfall når du ammer om natta, og jeg blir roligere av å ha de der.

Skrevet

lillegutt har ligget på eget rom fra dag 1. det fungerte best for oss.

vi har ikke innredet rom til han, dvs vi har ikke tatt vekk bokhyller, cd hyller og alt annet. han har en seng der inne og vi putter lekene inn der hver kveld. Hn er 14 mnd, trenger ikke noe mer enn det syns jeg. Etterhvert skal vi gjøre det mer praktisk for han med tanke på leker og slik, men nå er vi jo bare i stua uansett.

Nå venter vi nr 2 og vi må nok ha det barnet inne hos oss, har ikke flere soverom å ta av, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...