Calexico Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Når er det vanlig at barnet flytter inn på eget rom? Og når begynner man å forbrede barneværelse?
Kleint Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 De flyttet på eget rom da de var to uker. Jeg våknet av den minste lille bevegelse fra de. De har sovet mye bedre på eget rom enn inne hos oss.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Mine har flyttet inn på eget rom når de var rundt 1 år. De har ikke hatt skikkelig innredet rom (bare en seng) før de var to-tre år. Før det stod lekene i stua og klærne på badet.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Babyer bør ligge på samme rom som foreldrene sine til de er minst 6 mnd. Dette er med på å forebygge faren mot krybbedød.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Da han var ca 1 år. Han har eget rom men gjestesenga stå der inne da vi bare har to soverom og familien langt unna. Klærne i kommoden hans på kjøkkenet og lekene på rommet, men har ikke fått laget skikkelig barnerom. Blir vel når vi flytter.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Mine to fikk eget rom da de var 18 og 15 mnd, litt sent ute vi..
Lillepromp blir storesøster Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Jenta mi flytta da hun var 4-5 mnd. Hvis hun skulle ligge på samme rom som oss så våknet vi begge av farens snorking, så nå legger hun seg på sitt rom og så flytter jeg meg inn til henne i løpet av natta.
Calexico Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2009 Har hørt at det er anbefalt å ha barnet inne på rommet vårt til 1 års alderen. Kommer nok til å følge de anbefalningene, men lurte litt på hva som er vanlig. Kommer nok til å gjøre klart rommet i god tid før det:) Er jo litt koselig.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Visst man skal begrunne det med å ha de på eget rom, med krybbedød, kan man nesten slutte å leve. Da skal man f.eks; Ikke røyke, ikke drikke, ikke ha NOE i sengen, heller ikke sengekant (var nettopp en dokumentar om det) sove på ryggen, bruk av smokk ved soving, amming, unngå varmt sovemiljø. Om man er så på styr får man investere i en pustemonitor.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #11 Skrevet 1. desember 2009 22.34: er da bare greie forhåndsregler å ta det.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #12 Skrevet 1. desember 2009 Helt klart, men om noen velger og ha barna på eget rom fra dag en, så bør det respekteres.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #13 Skrevet 1. desember 2009 Hvordan kan det minske sids ved å ha ungene på foreldrenes soverom?
signe maten Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 Han sov på eget rom fra han var ca 9 ni mnd. Det har resultert i bedre søvn for både mor og barn. Far sover godt uansett
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 No får eg massemasse pes her;) Dottera mi er 2 år og snart 4 mnd, og eg har enno ikkje planer om å legge ho på eiga rom. Ho sover godt, eg sover godt og det er ingenting som tilseier at det er behov for at ho skal ha sitt eiga rom. Så enn så lenge sover vi på samme rom og trives veldig godt med det.
prekæs Skrevet 1. desember 2009 #16 Skrevet 1. desember 2009 Mine har vært oppunder 3 år alle tre. Koselig og trygt. Alle hadde rom som ikke var i bruk. Minsten sover på rommet hos oss med jevne mellomrom enda. Snart 4. Derfor. Det finnes ingen mal, kun det som passer for deg.
Kleint Skrevet 1. desember 2009 #17 Skrevet 1. desember 2009 Hvorfor skal du få pes? Gjør det DU føler er best. Det er du som kjenner barnet ditt. Blir vel det samme som at folk synes jeg er uansvarlig som la tvillingene mine på eget rom da de var to uker. Mine barn, mitt valg, og jeg vet hva som fungerer best her hjemme. Hva dib standaren sier, det blåser jeg i:)
AussieAnette Skrevet 1. desember 2009 #18 Skrevet 1. desember 2009 Min lille gutt fikk eget rom når han var 2 mnd.. Men han ligger rett innenfor den ene siden av døren og jeg har seng på den andre siden av døren. Så er ikke mange metrene mellom oss likevel. Også har jeg baby call i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #19 Skrevet 1. desember 2009 Grunner til at det kan bote på krybbedød å ha barna på samme rom er at det hjelper på å ha "snorkende" og "bråkende" foreldre som snur på seg og er "levende" rundt barnet. Da det oftest bare skjer at de sovner stille inn og dette vil hindre barnet i å gå i dypere søvn enn det som er bra. Det er også bevist at vi mødre kan registere pusteendringer på barna våre. At man mest sannsynlig vil våkne om pusten forandrer seg eller blir borte.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #21 Skrevet 1. desember 2009 Ikke hysteri, men fakta. http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/2ADC72B93E4A725541256BE4004561C9?OpenDocument
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #22 Skrevet 1. desember 2009 http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/2ADC72B93E4A725541256BE4004561C9?OpenDocument
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå