Gå til innhold

På"n igjen ja....u/t men trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har sge sånn at vi leier enleilighet som er gml.det er kun på vinteren det er masse dogg på vinduene eller ikke masse men litt hele tiden ..har kjøptluftrenser og det hjelper litt pluss har på varme heeele tiden men hvordan få bort nesten all den doggen ellers da?? vet dere?

jeg irriterer meg over dte støtt..skal prøve få oss annet neste år for dette orker jeg ikke mere.tørke av på vinduskantenflere ggr per dag:( huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir som regel sånn i gamle hus. Er ikke så mye du kan gjøre med det.

Skrevet

Har ikke vinduene ofte punktert når det kommer fukt på innsiden?

Da må vel i såfall huseier skifte dem.

Skrevet

Høres ut som de vinduene skulle vært skifta. Ville målt fukten i leiligheten deres. Utleier er ansvarlig for et sunt inneklima.

Skrevet

Er det enkle vinduer? Dvs. Uten varevinduer eller dobbelt glass?

Skrevet

Dobble vinduer.

har klagd til huseier men han skal spare penger og sier at det har aldrig vært noe problem før med dogg(særlig)

han sier dette fordi han ikke vil bytte dem.vi måtte mase en år for at han skulle skifte et vindu påbadet:(

er innmari lei men som sagt tenker på å flytte men orker ikke det i vinter i kulda.

så bli enda en vinter her.

ikke noe moro å ha besøk osv... da det er doggete her støtt. det er snakk om ca 3-5 cm hele tiden.

tenkte ta en prat med forbrukerrådet men er sikkert ikke noe vits siden han ikke gidder å bytte alikevel.

spare spare spare denne fyren der...

Skrevet

Jeg har luftavfukter/luftrenser men det tar ikke bort alt. gammelt hus ja men trudde kanskje at huseier hadde noe asvar jeg??

HI

Skrevet

Ta bilder, send skriftlig klage og hold tilbake husleie til det er fikset.

Dette er vinduer som skal skiftes og det har han plikt til.

Lekke vinduer er ikke bra for dere og for leiligheten ellers gjør det ikke underverket heller.

Skrevet

Det høres ut som om det er fuktig inne. Har du lufteluker bør du sørge for at dem er åpne. Og plasser panelovner under vinduet. Mener bestemt at du bør måle fuktigheten inne. Husker ikke helt hva som er ideelt, men det er sikkert noe du kan google opp. Innetørking av klær, dusjing uten lufting eller vifter kan bidra til økt fuktighet, men det vet du sikkert.

Skrevet

Han sier han har målt fuktigheten her og dte var ikke noe..har lliten tro på det da men...

jeg håper at det dere sier stemmer at det er hans plikt til å skifte dem.

men problemet er at han sier bare imot hele tiden og skal ha det til at dte er han som har rett i alt.

sa ifra om vedovn denfikk vi bruke i 2vintre men nå er det plutselig ikke lov lengre. huff oppgitt!!!!

Skrevet

Duggen er kondens som oppstår fordi vinduene ikke isolerer godt nok mellom kulden ute og varmen inne.

Dere har valgt å leie denne leiligheten slik den er, og betaler vel leie etter standard.

Hvis huseier skifter vinduene, vil sikkert leien stige betraktelig.

Skrevet

En fuktmåler mener jeg jeg kjøpte på en trelasthandler (maxbo) for under 100 kr. i forbindelse med restaurering her hos meg. Mulig en slik måler fungerer bra nok til å måle om luftfuktigheten er helseskadelig. (Jeg skulle ikke måle om jeg hadde for høy fuktighet, bare kontrollere noe i forhold til materialene)

Skrevet

En god luftavfukter samler mange liter vann i døgnet... Vi kjøpte fordi kjelleren var fuktig, og i begynnelsen (da det var mye fukt der) tømte jeg den morgen og kveld for tre liter vann hver gang (altså seks liter i døgnet...) Ikke for å mase om den luftavfukteren når du sier du har, men det gjør STOR forskjell, i hvert fall frem til huseier tar ansvar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...