Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Er det sånn at seriene de sender må passe med dagene her? Altså at det er advent der, når det er advent her.. Eller passer det bare uansett? (at advent kommer så og så mange dager etter 1.desember) Håper noen skjønner hva jeg mener, for dette er noe jeg ikke skjønner, og er så nysgjerrig på.. Litt pinlig å spørre folk om det og.. Haha
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Skjønte ikke spørsmålet, nei. Hæ? Julekalenderne på tv starter 1. desember akkurat som julekalenderne ellers?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Vet ikke helt om jeg følger deg nå... Men julaften er alltid den 24.desember, kalenderen har 24 luker, en for hver dag i desember til og med julaften?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Ja, det stemmer nok ganske nøyaktig.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Tenkte vel på 1 søndag i advent, 2 søndag i advent osv. Tror ikke det blir brukt i kalenderne som går på tv nå for tiden. Vet det var en serie som ble sendt tidligere (Jul i skomakergata? Husker ikke helt hvilken jeg) hvor dette ikke stemte. Plutselig skulle det tennes lys på en tirsdag liksom.... Ble jo helt feil.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Skjønner jo at de starter den 1. desember hvert år.. Det jeg mente var om det er tirsdag her, er det tirsdag der og? Er jo mange ganger for eksempel advent er på samme dag her og på tv..
*Little Miss Sunshine* Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Det er jo forskjellig fra år til år hvilken ukedag den 24. faller på, og i år er det en torsdag. Hvis det i julekalenderen er juleaften på en annen ukedag vil 1. -4. søndag i advent være på andre datoer enn i år.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Nei de er nok ikke på samme ukedag. Julekalenderen som er på nrk i år, Linus i svingen, er jo spilt inn i 2006.....
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Nei, det stemmer ikke i det hele tatt. 1. søndag i advent kan være f.eks 30. november ett år, og 2. desember ett annet år, følgelig vil også de andre søndagene i advendt ha ulike datoer fra år til år. Dersom jeg forstod deg rett nå og det var dette du lurte på? De "feirer" dermed ikke advent i julekalenderne på tv, siden dette vil variere fra år til år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå