Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber som lærer, og har da i utgangspunktet rett til ammefri 2 timer pr. dag. Men føler meg litt frustrert og lei meg etter samtalen med jobben i dag. Inspektøren virket rett og slett sur på meg fordi jeg velger å fortsette å amme etter permisjonen min. Jeg er faglærer med base på flere skoler og har derfor ikke bundet tid etter klokka 14. Det virket som om hun mente at den ubundne tiden skulle kompensere for ammefri, det kan da ikke stemme??? hun var riktig ufin i telefonen, og sa jeg måtte tenke på elevene mine, de mistet timer. Men det må da være skolens oppgave å organisere timeplanen min?? argh!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes rart ut... Det må være arbeidsgivers oppgave å skaffe vikar, vil jeg tro. Selv arbeider jeg turnus (helsesektoren, privat arb.giver), og opplever at det ikke blir satt inn vikar for meg de to timene jeg kommer senere på kveldsskift, og den ene timen jeg tar ut når jeg har dagvakt. Det betyr at det blir mye ekstraarbeid på den kollegaen jeg går skift med. Jeg opplever det som ubehagelig at jeg er årsak til merarbeidet - samtidig som jeg vet at det egentlig er arbeidsgivers ansvar. Ikke lett dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...