Gå til innhold

Ganske flaut (og ekkelt) tema =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har hatt ganske mye problemer i svangerskapet med nyreproblemer, masse blod i urinen, innlagt stent, betennelse, stent ut, masse sykehus innleggelser.. åh, ja..

Men så i dag har det da oppstått et nytt problem.. Litt ekkelt å flaut å prate om, men synes det er litt skummelt så tenkte å høre med dere om dere hadde noen gode svar :)

Når jeg var på toalettet istad var papiret fult av blod når jeg skulle tørke meg.. Kikket i doen, og blod der og.. Hjelp tenkte jeg da.. tørket en gang til, rundt skjeden, men ingenting blod.. Så da tørket jeg litt lenger bak og hele papiret var fult av blod =S Gikk inn i dusjen for å vaske meg litt og da rant det blod..

Stoppet etter litt..

Så skulle jeg på toalettet igjen istad, å bare tisse, og nok en gang fult av blod på papiret og i doen som hadde kommet fra endetarmen..

Hva i all verden kan dette være da?=S Har ingen ubehag som kløe eller svie eller noe sånn bak der.. Eneste er at jeg har litt vondt i magen, men det har jeg hatt ganske lenge igrunn..

Burde jeg kontakte lege ang dette?

Er 28+6 forresten, hvis det har noe å si..

Håper noen har noen kloke ord til denne førstegangsfødende :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Høres ut som du har hemoroider. De kan sitte på innsiden av endetarmsåpningen slik at du ikke kjenner noe på utsiden. Er ganske vanlig med slike, både utenpå og inni ved graviditet pga det økte presset nedover i bekkenregionen. De er lettblødende, friskt blod. Blødning kommer ofte etter avføring, spesielt om den er hard (noe mange gravide er plaget med...) Kan være smertefullt og/eller kløende.

Fortsetter blødningene hadde jeg tatt kontakt med legen. Da kan jo han/henne bekrefte eller avkrefte om det er hemoroider. Evt være behjelpelig med behandling.

Lykke til!

Skrevet

er blodet friskt og lyst.. så bare slapp av.. hemoroider...

er blodet mørkt.. ring legevakta...

men det er nok hermod som jeg kaller han som har tatt seg en visitt...

hadde min første opplevelse med han for litt over en mnd siden.. samme som skjedde meg.. masse blod og skjønte ikke helt hva som skjedde.. men kjekt med en mor og søster som kunne avklare den saken.. og den jeg hadde var innvendig.. ikke noe kløe eller sviing ell noe sånt..

Skrevet

Hehe,nå måtte jeg le. Hermod!

Hørtes veldig ut som hemoroider ja..

Skrevet

Takker så mye for svar :)

Hemoroider tenkte jeg og litt på med en gang.. Har lest man kan få dette under svangerskapet.. Men blør det virkelig så mye? For det blør såpass at jeg kan kjenne det renne ut blod.. Og blodet er ikke lyserødt.. Det er mer mørkerødt med slim innimellom..

Hvis det er hemoroider, hva gjør man da? Går de bort av seg selv?

Skrevet

en tommerfingeregel er at dersom man blør fra anus kontakter man legen. det er helt sikkert hemoroider, men er best å være på den sikre siden, tenker no jeg ihvertfall!! får håpe det kommer seg fort og at det ikke blir en vedvarende plage for deg, høres ikke akkurat ut som du trenger noe mer!!!

Skrevet

Jeg syntes ikke dette hoertes ut som hemorider og vill definitivt kontaktet lege.... Bedre aa gaa en gang for mye enn en gang for lite.... :)

Skrevet

kan høres ut som hemoroider ja. Det kan i enkelte tilfeller blø VELDIG mye, så hvis du gjør det ville jeg ringt legen og fått det undersøkt. Kan også være en rift i endetarmen som kan blø. Burde i allefall få det undersøkt.

Lykke til:)

Skrevet

Så lenge blodet er mørkt å slimete, mener jeg at dette IKKE er hemorider slik som jeg også først tenkte da jeg leste innlegget ditt for et par dager siden. Du bør kontakte lege slik at de får sett på deg. Lykke til! :-)

Skrevet

Ettersom du har hatt stent ifm nyreproblemer og blødninger der, lurer jeg på om du står på blodfortynnende? I så fall kan jo endetarmsblødningen komme som resultat av det.

Uansett vil jeg anbefale deg å kontakte lege dersom blodet er mørkerødt og slimtilblandet, som du skriver litt lenger nede på siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...