Gå til innhold

Noen som kan noe om natteskrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 år har de siste ukene innimellom våknet på kvelden\natta, og grått hele utrøstelig. Hun setter seg opp i sengen med øynene åpne men hun enser ikke at jeg er der omtrent. Hun dytter meg unna og skriker og skriker. Jeg har pleid å kun berolige henne med stemmen min siden hun ikke vil bli tatt på.

Men istad så våknet hun og gråt. Jeg kom inn til henne og hun satt i sengen. Hun sa: "Jeg vil til mammaen min" Og dette gjentok hun flere ganger og ropte "mamma". Jeg sa til henne at jeg var her hos henne, men det virket ikke som hun så meg engang, enda hun hadde øynene åpne.

Er dette natteskrekk? Har lest litt om det, men ikke blitt helt klok på det. Hun har aldri vært sånn før. Hun har alltid reagert på at jeg har kommet å så roet seg. Nå var hun helt utrøstelig, og merket tydeligvis ikke at jeg var der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som natteskrekk ja. Min eldste har også hatt dette, og var spesielt plaget i 3-4 års alderen. Han snakket til og med oss innimellom, men for det meste bare hylte han og sparket og slo etter oss, som om han var livredd oss (kanskje vi så ut som monstre i hans øyne?). Dagen etter husket han ingenting, dette er også typisk natteskrekk, at de ikke husker noen ting selv i motsetning til ved mareritt hvor de gjerne husker litt.

Skrevet

Har gså opplevd dette et par ganger hos min toåring. Hva skal man gjøre da? Syns det er helt skrekkelig ekkelt, for oss alle!

Skrevet

Jeg har forstått det slik at det ikke er noe farlig, men uansett. Jeg syns det er veldig ekkelt at hun gråter og roper på meg, men hun ser meg ikke. Jeg er jo der! Men det vet ikke hun! Nei huff, liker det ikke :(

Skrevet

Kan høres ut som det ja.. er ikke mye du kan gjøre enn å si at du er der,og slår hun seg vrang så pass på at hun ikke skader seg selv.

Storebror her hadde nattskrekk leeeenge da han var liten,slo seg vrang,ropte og skrek på oss og til slutt måtte vi ta han med inn til oss,polstre meg puter overalt,og plutselig "våkna" han til og da var han rolig etterpå...

Min gutt fikk det om rutinene ble forandret på,feks sov han 10min for lenge i bhg,ble han lagt uten en alt som skulle gjøre,så slo det ut.

MEN..typisk for nattskrekk er jo det at de ikke husker noe,og godt er det igrunn,men også typisk er det at det kommer etter en del timer..men tror det varierer litt..

Han skrek på oss,og når vi tok på han eller strøyk han,så jaget han oss bort med monsterstemme,bare å gjøre nøyaktig som de sier og ikke provosere til noe,da kan de fort slå seg vrang,sparke,klore,bite..de vet det ikke selv og er ganske naturlig med nattskrekk.

Lykke til,ikke så mye mer du kan gjøre enn å være der å passe på at hun ikke skader seg.

Skrevet

Eldstemann her og hadde en periode med natteskrekk... Det er fryktelig uhyggelig.. Han var helt sinnsyk, det fråda av munnen på han.. Første gangen trodde jeg seriøst at han var besatt av onde demoner eller noe... Har hatt det en del ganger, og det beste er bare å si i fra at du er der, og så la de være. Ikke rør eller si noe.. Bare følg med så alt går greit. Det er ikke noe kost, men ikke stort annet å gjøre... Vi fikk beskjed om at det er myyyye som kan utløse det. En liten dårlig hendelse i løpet av dagen, noe trist eller leit barna bærer på...

Men som sagt, ikke noe å gjøre. Bare la de rase fra seg, så roer de seg fortere om du lar være å gjøre noe! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...