Gå til innhold

Kynnere grunn til sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som liksom har vært sååå frisk og sprek i dette svangerskapet da. Jobber 100% som sykepleier og har ikke vært borte en eneste dag..

Men nå har kynnerne kommet gitt. På slutten av en travel arbeidsdag med mye løping i korridorer, løft og bøy x 100.. Det strammer til i livmoren litt mer enn jeg liker, sånn at jeg må holde pusten liksom, øm nederst i ryggen og stikker ned i tissen. Hadde kynnere med nr. 1 også, men særlig de stikkene der husker jeg mer fra slutten og ikke så tidelig. Er i uke 21 bare.

Vurderer å be om 20% sykemelding for en periode for å se om kynnerne roer seg. Altså en fridag i uken. Eller hva synes dere? Flere med lignende vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg... er i uke 27, og har hatt kynnere en stund.... Min lege ville egentligt sykemelde meg fullt, men jeg er ikke klar! Jeg lovte derimot å holde meg unna tunge løft og lignende på arbeid, samt ligge mye på sofaen etter jobb, og ikke trene..... Men dersom kynnerne blir verre måtte hun sykemelde meg sa hun... Og selv om jeg føler meg frisk og fin ellers, så må jo babyen komme i første rekke.... Syns du kan be om sykemelding dersom du ønsker d ;)

Skrevet

Jepp, det kan du få sykemelding for:-)

Skrevet

Da er du heldig om du får sykemelding!

Sist sv.skap hadde jeg masse kynnere og en tung og stressende jobb. Fikk full sykemelding da jeg var halvveis, men det var kun pga sterk bekkenløsning.

Da jeg var hos legen sist uke (uke 11), sa jeg at jeg har endel kynnere igjen, men at de ikke var vondt. Da spurte legen bare om jeg tok magnesium.. og ja, det gjør jeg. Demper sannsynligvis kynnerne litt.

Du bør igrunn be om tilrettelegging om du ikke får sykemeding, ikke ta de tyngste stellene. Høres ut som det er bekkenløsningssmerter du har. Tenk på kroppen din og den i magen, du skal fungere en stund til med tyngre og tyngre mage. Ikke trigg mer enn nødvendig!

Skrevet

Det er ikke bekkenløningsmerter jeg har. Har vært gravid før og tro meg vet hva bekkenløsningsmerter er. Ikke så plaget av det nå :-) Dette er kynnere. Ble sendt hjem fra jobb i dag fordi jeg hadde så mye tak i magen, og kastet opp. Skal snakke med legen bare jeg får time. Jeg er i uke 22 og så lenge ikke kynnerne påvirker modning er det vel ikke farlig, men det får legen se på. Godt er det i allefall ikke :-(

Tilrettelegging er ikke gjennomførbart selvom arbplass plikter.. Snakket med sjefen i stad. Vi er konstant for få på jobb grunnet sykdom på morgenen, men får ikke leie inn noen så lenge vi er "grunnbemanning". Så med konstant for få på jobb fungerer det ikke med noen tilrettelegging i praksis. Løper beina av meg hver dag og går 1-2 timer overtid hver dag. I dag spiste jeg ikke lunch før 14 og da har jeg vært på jobb siden 07.

Har ikke lyst å bli sm fullt så skal begynne med 20% tenkte jeg.. se om det hjelper, det er vel ca. 1 dag fri i uken...

Takk for svar!

Skrevet

hvis ikke du får sykemelding så forlang svangerskapspenger, dette skal gies i de tilfeller man ikke kan tilrettelegge på arbeidsplassen. (arbeidsgiver har heller ikke en periode de må betale for nav dekker fra dag 1) har dette selv 25% å fungerer kjempe jeg bruker det slik at jeg begynner litt senere om morgenen.

Skrevet

Var plaget med kynnere i det forrige sv.skapet og ble da 100% sykemeldt. Men det var skikkelig ille kynnere. Kunne knapt gå uten at de kom. Måtte gå med små skritt for at de ikke skulle komme. Diskuter med legen hva du skal gjøre og kanskje få tilrettelagt på jobb. Jordmor kan også være behjelpelig her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...