Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Barnevakt diskusjonen her inne går over stokk og stein! Den preges av overhysteriske mødre på den ene siden og omsorgssvikt på den andre siden! Hva med den gyldne middelvei? Det er overhysteriske å aldri ha barnevakt medmindre man er alvorlig syk. Nei et forhold trenger som oftest mer næring en kvelden hjemme på sofaen når barna sover. Dersom mor og far har det bra, og har det bra sammen er barna tryggere. Det er sunt å ta seg en tur på kino, spise middag ute sammen, eller reise på en liten kjærlighetsferie en gang i året! Det er både nyttig og koselig for barna å få lov til å bli kjent med besteforeldre og annen slekt på egenhånd uten at mor og far er tilstede. Noe av det jeg husker best fra min egen barndom er de spennende uken i sommerferien som vi tilbrakte på egenhånd hoss mine besteforeldre. På den andre siden er det omsorgssvikt dersom man fester og styrer hver helg, pleier ti interesser når man egentlig burde brukt tid sammen med barna sine! Plasserer dem rundt til alle mann kjenner eller hoss besteforeldre som alltid stiller opp, men igrunn er ferdig med småbarn. Det er ikke bare antal timer man bruker sammen med barna som teller, men kvaliteten på den tiden man har sammen.
Kleint Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Bra skrevet. Blir så oppgitt over slikt hysteri. Tvillingene mine overnattet en natt borte da de var seks uker gamle. Gikk så fint så.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Er vel bare det at disse er merst aktive i debatten kansje? Jeg er hverken overhysterisk eller "haremor". Ungene er hos besteforeldrene av og til på overnattning, de har også vært med besteforeldrene på en og annen hyttetur og bilferie. Men det er helst et par mnd mellom hver gang vi har barnfri en natt eller to, vi spørr selv kun hvis det er noe spesielt som skjer, som oftest besteforeldrene eller ungene selv som spørr.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Lurer litt på hvorfor det er så galt å ha barnevakt i blant, men samtidig helt greit å ha barna 8 timer i barnehage hver dag fra de er 1 år?? Blir myye "barnevakt" det også..
Sjefsmegga Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Barnehage er nødvendig for at folk skal kunne jobbe, holde sammfunnet i gang og forsørge seg selv og barna. Men jeg er ikke motstander av barnevakt av og til, har det selv også. Men jeg reagerer også litt hvis noen har barnevakt og er ut på "livet" nesten hver helg, når barna i tillegg er i barnehagen så slår det meg at det blir jo veldig lite familietid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå