*pinkypai_jente06+gutt10* Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 når man er sykemeldt i arbeidsgiverperioden (de første 16 dagene) får man ofte utbetalt sykepenger rett fra arbeidsgiver, det får i allefall jeg.. men arbeidsgiver kan da søke nav om å få refundert disse pengene pga at jeg er syk med svangerskapsrelatert sykdom.. mitt spørsmål er da: teller disse da på samme måte som om jeg skulle fått utbetaling direkte fra nav eller teller de ikke? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en langtidssykmelding bak meg og har ikke mange sykedager å gå på, men så lenge jeg holder meg innenfor de første 16 kalenderdagene så teller ikke det som sykedager med penger fra nav....... altså de er ikke med i de maks antall dager man kan være sykmeldt på ett år.. Inviklet, men dere som har vært borti det vil kanskje forstå... ???????
*pinkypai_jente06+gutt10* Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 1. desember 2009 sagt på en annen måte... de første 16 dagene, altså arbeidsgiverperioden, teller ikke inn under antall sykedager hos nav, men så fort man begynner å få penger fra nav så teller også dagene.. når arb.giver da plutselig får refundert disse pengene vil de dagene da plutselig likevel begynne å telle?? Ingen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå