stinemari87 Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har den siste tiden oppdaget at jeg får veldig lyst å sniffe på bl.a. -fuktig klesvask -fuktige mopper -vaskemidler av alle slag -vaskekjellere/kjellere generelt Stikkordet er fukt! Bare å lese ord som kan relateres til dette, gjør at jeg får en rar følelse Lurer på HVORFOR!? Signal om at jeg mangler væske i kroppen eller er det husmor-instinktet som setter inn?? Noen med liknende erfaringer eller forklaringer? PS har også en forandret smak når det gjelder filmer... Har bare lyst å se på romantisk drama eller komedie, noe som jeg ikke kunne fordra før...er det østrogen-nivået??
stinemari87 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 1. desember 2009 Satte visst denne på feil forum
LivK har født Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Hei! Har ingen forklaring, men har det likedan! Bortsett fra mopper, for det bruker vi ikke her hjemme, men ser ikke bortifra at jeg kunne likt det også Hele ansiktet forsvinner inn i hvert eneste plagg når jeg tar klærne utav vaskemaskinen, helt fantastisk! Og kjellerlukt/garasjelukt/lukta av bilhaller/verksted... uslåelig! Vaskepulver gir meg nesten gåsehud av fryd - gikk rundt på en Binders butikk sist jeg var gravid, og plutselig kjente jeg DEN deilige vaskepulverlukta! Og joda, bak neste reol sto palle på palle med king size Omo Ultra - kom meg nesten ikke derifra Kan det ha med fukt å gjøre, ja? Det har jeg ikke tenkt på før, men er ihvertfall hjertens enig!
Elis84 Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Dette var vittig å lese! Jeg har det på akkurat samme måten.. Jeg blei skikkkelig LEI MEG da jeg bytta ut vaskemidellet til nøytral. Har begynt å vaske babytøyet, så derfor jeg har byttet.. Jeg koste meg og lukta på hvert plagg ettersom jeg hang det opp tidligere. Jeg må også inn på vårt nyoppussa bad i kjelleren flere ganger om dagen for å lukte. Er en sånn fantastisk lukt på den silikonen som mureren har brukt. Mannen min ler bare av meg..
Lilleleen Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har også plutselig fått en trang til å lukte på ting. Noen av favorittene er: *salmiakk *bensin *maling *gammel kjeller *klor Denne trangen har kommet de siste ukene, var ikke sånn før..)
erni Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Å ja,h er er vi tydeligvis flere!! Sambo tror jeg er litt gal, men skal vise han tråden så skjønner han at det er flere av oss luktegale..hehe - parkeringshus (helt fantastisk) - fuktig betong/kjellere (kunne vært der i flere tiiimer og bare sniffa! Vil nesten smake på betong!) - Hårsprayen min (må inhalere når jeg sprayer, og tar gjerne en ekstra dusj i luggen) - Ansiktsvannet mitt (Clinique): må trekke inn spritlukten fra bomullsdotten så det stikker i nesen hver gang jeg bruker den..hehe. - plastlukt - Bøker og blader som ikke er bladd i før...snuuuuuuuuuuuuuse Det var min liste!! Fikk disse merkelige sansegreiene for noen mnd siden. er nå i uke 40.
LivK har født Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Elis84: Jeg løste det vaskepulverprobemet med å bruke Neutral skyllemiddel i, men fortsatte med Omo - ungene har tålt det helt fint, og lukta har holdt seg! Ellers gir Blenda Sensitiv en liiiiten anelse av samme sensasjonen...
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 må le litt av oss asså, jeg har det på akkurat samme måten. - kjeller/parkeringshus - bilhaller/bilverksted - lukten på biltema, har blitt noen turer på shopping der... - neglelakk fjerner, den har nå mannen min gjemt vekk! - spylervæske, bruker MASSE spylervæske når jeg er ute å kjører. - bensin - hårspray er 35+2, har hatt det sånn noen uker.
storm i et vannglass Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 Heheh- så bra:) Jeg hadde det slikt i begynnelsen av graviditetn, lukta mye på betong/murvegger! - og det går fortsatt MYE spylevæske når jeg kjører bil:)
Termin 061209 Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Det er virkelig godt å se at man ikke er alene i verden altså, jeg trodde jo det var noe helt på jordet med meg... for i alle tre svangerskapene har jeg hatt lukte dilla på hvite opptennings briketter.... men kjeller, vaskehall, bensin,og generellt verksted er hærlige lukter... merkelig at det skal være en greie!!!
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 1. desember 2009 #11 Skrevet 1. desember 2009 hehehe...Får vann i munnen av å tenke på spylervæskelukt,bensinlukt,kjellerlukt, cognaklukt...rare vi er da:-))
MammantM Skrevet 1. desember 2009 #12 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har ikke den trangen etter å lukte på fuktige ting, men jeg har en trang til å tygge på fuktig tøy. En våt vaskeklut foreksempel. Det hele begynte med at jeg startet å tygge på jakkekanten som stikker opp i ansiktet mitt. Ikke særlig hygenisk, men jeg starter bare automatisk uten å tenke over det! Jeg kjenner at jeg blir skikkelig våt i munnen av å skrive dette nå! Flere?
Lola2016 Skrevet 2. desember 2009 #13 Skrevet 2. desember 2009 Oj, dette er jo helt merkelig! Trodde jeg var blitt litt smågal så ser jeg at mange har likedan luktelyster:) ringte venninen min for å høre om hun hadde en kjeller mer gammel lukt som var rå og fuktig... Idag dro jeg til nabobygget og bare måtte ned i kjelleren. Det begynte i uke 35... Er det noe man mangler? Har alltid tenkt at sånne behov kan styres, men det blir ganske påtrengende;€
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 2. desember 2009 #14 Skrevet 2. desember 2009 Hehe... Genialt! Forrige svangerskap hadde jeg ingen slike ting, men denne gangen er det rimelig drøyt;) Elsker å lukte på bl.a - spylervæske (bruker det titt og ofte under en kjøretur;) ) - Zalo (det er jo supert å vaske opp stekepanner og skjærefjøler i Zalo!!) - Jif Sitron (vasker badet bare for moro skyld! Hehe...) - Sun oppvasktabletter (kan snuse oppi den boksen leeeeenge;) ) - Antibac (alle typene! Fantastisk å snuse inn spritlukta!!) - Bensin og maling etc Ellers er jeg skikkelig hekta på peppermyntesmak. Det er vel kanskje den eneste smaken jeg er skikkelig sprø etter, men sjelden jeg har benyttet sjansen til å frotse i ting med peppermyntesmak... Kjøpte en pose skolekritt-godteri en lørdag og det var jo helt himmelsk! Men spiste så mye så fort at jeg ble kvalm;) Hehe... Ellers er det jo en fryd å pusse tenner! Mmmmm, peppermynte! Også stjeler jeg noen av lillegutts fluortabl med peppermyntesmak etter tannpuss om kvelden... Merkelig at den boksen blir fort tom???:S Artige greier dette her... Vet ikke helt hva i all verden man mangler hvis man ser på hva det er man fristes av, men....
Brugda Skrevet 2. desember 2009 #15 Skrevet 2. desember 2009 Åh, så fint å lese at flere er som meg.. Er 39 uker idag, og disse lystene plager meg virkelig nå..! Garasje, eksos, sandstøv/murstøv, bensin, Antibac sprit, sterke vaskemidler, neglelakk, sprittusj, neglelakkfjerner. Hadde noen uker med vannvittig røyksug også (sluttet i 06 da jeg ventet nr1).¨ Når bilen er skikkelig møkkete, har jeg (ja fy fy!) faktisk SLIKKET på den, for å få i meg skitten Hadde de samme lystene forrige svangerskap, men mye sterkere nå! Av og til er jeg redd jeg har skadet babyen, føler meg som en narkoman med nesen oppi spritflaska.. herlig i disse svineinfluensatider, med antibac på hvert hjørne.. fristelser overalt (
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå