CMH Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Har en jente på 10,5 mnd. Lurer på om hun kan få litt biola, eller om jeg skal la vær å gi henne det pga alle melkesyrebakteriene i den? Har lest litt her inne, noen sier HS sa det var greit fra 8 mnd, andre mener det ikke er greit før ungene er over ett år eller eldre.. Skulle spurt HS idag, men glemte det.
MintCondition Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Biola og yoghurt kan gis fra 10 mnd, i følge min hs ihvertfall.
Lille Sniff Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Jeg gav vesla her litt biola hver dag fra hun var ca 6 mnd, hun hadde reflux (gulpet hver gang hun hadde spist, og det spillte ingen rolle om det var 10 minutter eller 2 timer etter maten..) Vi var hos en lege som er spesialist i barnesykdommer og alergier, og det var han som anbefalte oss å gi litt biola hver dag. Dette gjorde vi også, og det gikk kjempefint! Så du kan helt trygt gi det til jenta di på 10,5 mnd!!!!
CMH Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2009 Ok, takk takk Hun fikk litt nå til kvelds sammen med brødskiva, og det gikk super raskt ned kan man si
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Cresbel : Var det pga reflux jenta di kunne få biola?? Hjelper det på reflux?? Har en sønn på strax 6 mnd som har reflux, så derfoor eg lurer :-)
Trollemor75 Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Hei! Gutten vår er 9 mndr og har fått Biola siden han var 8 mndr gammel. Norge er mer restriktiv enn andre land i forhold til yogurt til babyer. Mine franske bøker (skrevet av barneleger, de skal være noenlunde kompetente selv om de ikke er norske) gir yogurt fra 6 mndr! Der begynner de med fast føde rundt 4 mndr, så jeg forskjøv alt med 2 mndr. Han får det innimellom i stede for frukt etter middag.
erteposen + 4 Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 10 mnd. sa barnelege vår når det kommer til syrna melkeprodukt, og helst mens mor ammer. Men nå har det kommet nyere forskning som anbefaler en å vente med biola til senere, men jeg skal finne en link. Tror jammen de bad en vente til 2-3 år pga. bakteriene. HS er ofte sent informert om nye matregler synes jeg. Vi har en med melkeallergi og generellt er de lite oppdatert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå