Gå til innhold

Vet ikke helt hva jeg skal tro...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 år kom hjem fra barnehagen idag med plaster på armen, jeg spurte hva som hadde skjedd og han fortalte da at en gutt hadde klypt han.

Han har ofte snakket om denne gutten og sier at han ikke er snill mot han, noen dager sier han at han ikke vil i barnehagen fordi at han er så slem. Vi har ikke latt han være hjemme pga dette fordi han ikke skal lære seg å bruke dette for å slippe reise i barnehagen. Men jeg ser på han at han har et alvorlig utrykk i ansiktet når han snakker om denne gutten (ser veldig godt når han lyver)

Spurte han om han hadde snakket med de voksne men fikk da til svar at han bare hadde spurt om plaster ettersom han begynnte å blø og glemmte å si ifra om hva som hadde skjedd. Gutten min er veldig forsiktig og gjør ikke mye utav seg.

Ringte til barnehagen for å høre om de hadde sett noe, fikk da beskjed om at de ikke hadde sett noe spesiellt bortsett fra at han da spurte om plaster. Hun damen som jeg pratet med mente at dette nok bare var fantasi og at de aldri hadde sett eller lagt merke til at den gutten oppførte seg dårlig.

Snakket med gutten min etterpå og sa at de voksne ikke hadde sett at han var slem, men da sa gutten min at han gjør det alltid når de er alene eller når det ikke er noen voksne til stede.

Huff vet liksom ikke hva jeg skal tro, gutten min blir veldig alvorlig når han snakker om det og har egentlig vondt for å tro at han finner på alt sammen, men samtidig så er det vondt å høre fra barnehagen at det bare er fantasi og at det på en måte ikke blir tatt alvorlig.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan be om å få snakke med avd leder på avdelingen til sønnen din, og forklare situasjonen, høre om de ikke kan følge litt ekstra godt med på akkurat dette.

Noen barn er veldig manipulerende, og kan få voksene til å tro de er uskyldige engler, mens de terroriserer andre barn i smug..

Skrevet

Hvorfor skal sønnen din lyve om dette? Jeg er enig med _Løvemamma_*fødeklar*, snakk med avd.lederen og forklar situasjonen.

Det er jo ikke lett å få med seg slike ting, hvis han bare er sånn når det ikke er voksne der.

Bare håpe at det blir bedre for sønnen din i bhg, skal jo ikke være sånn at han gruer for å gå dit pga ett annet barn.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og kan ikke skjønne at et barn kan være slem uten at de vokse får det med seg. Men så er jeg i en liten barnehage..

Uansett så må du snakke med dem som jobber der så de kan holde et øye og se hva som skjer. Foreldre sier mye rart og spør om de merkeligste ting så ikke vær redd for å ta dette opp :)

Så skal du se det ordner seg! Lykke til!

Skrevet

Min sønn ble utsatt for stygge rykter om hvo slem han er. Det startet med at en gutt stadig fortalte hjemme om hvor slem mitt barn var og alt han gjorde. Det var oppspinn alt sammen, men foeldrene til det andre barnet trodde lenge på sin sønn. Enten snakker gutten din sant, eller han gjør det ikke. Begge deler er sannsynlig utfordringen er å finne ut hva som er hva. Unger har et helt annet forhold til fantasi og sannhet enn oss voksne. De oppfatter også ting på en annen måte. Ting som egentlig er hendelige uhell kan oppfattes som overlagt "vold" av en fireåring.

Uansett må du ta dette opp i barnehagen. Det er ikke en ok situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...