Gå til innhold

OPPDATERING på redd og lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

joda... ikke så gode nyheter.. jeg ble oppringt av fødselslegen min kl 8 i morrest.. måtte på føden til undersøkelse.. der var BT gått fra 110/70 til 145/85 og 3+ på protein ... pluss de tror jeg kanskje har for høyt stoffskifte =( så blir nok førjulsbaby på meg.. jeg sitter nå og venter på blodprøvesvarene... er redd og engstelig.. lille babyen er jo bare litt over 2kg.. ligger 18dager bak når det gjelder veksten på han..

engstelig og redd =( men legen sa nå at om det blir KS eller igangsetting så var han såpass stor at det skulle gå bra .. så litt lys i tunnelen er det da :)

når det gjelder kvalme.. så har jeg jo spydd mye mer de siste dagene.. skal sies at jeg hart spydd nesten hele sv.skapet da... men har ikke hatt hodepine takk og lov.. dette MÅ GÅ BRA!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går helt sikkert fint :)

Du må se på det som at du blir tatt godt vare på :)

Skrevet

Så flott at du blir tatt godt vare på! :-)

Jeg er helt sikker på at dette kommer til å gå bra, både for deg og babyen i magen. Det er lov til å være engstelig, og det hjelper sikkert ikke på at du sliter med oppkast i tillegg, men jeg håper at du klarer å slappe litt mer av nå når du er under tett oppfølging.

Jeg ønsker deg riktig god bedring, og lykke til med fødselen som kommer! :-)

Skrevet

Det gåt nok kjempefint skal du se. Og om det er sånn at gutten din har det bedre utenfor magen enn inni så er det jo bra at dere finner ut av det nå, så både han og du kan få den hjelpen dere trenger :)

Lykke til!

Skrevet

Forstår du er redd, men det kommer til å gå kjempebra! En venninne av meg fødte i uke 27 (de måtte få ut babyen pga hun fikk alvorlig svangerskapsforgiftning). Jenta blir 2 år nå i desember, og er frisk, kjempesøt, og ligger foran andre jevnaldrede både når det gjelder språk og motorikk! De er flinke på sykehuset :-) Ta godt vare på deg selv, og lykke til videre :-) (Du må skrive oppdateringer) :-)

Skrevet

Takk til alle dere snille medgravide :¤:¤:¤ skal holde dere oppdatert..

Skrevet

Dette går bra kjære deg. Husk at de hele tiden tenker på hva som er best for deg og babyen din. Hvis de sier at ks eller igangsetting er det beste, er det det beste. I Norge er sykehusene eksperter på premature barn, og den lille din er i de tryggeste hender. Slapp av og stol på legene rundt deg, de vet hva de gjør.

Klem fra meg og lykke til.

Skrevet

Sist fødte jeg i uke 32+6, og fikk ei lita tulle på 2040g og 44 cm. Hun fikk litt pustehjelp de første timene, men ellers var alt bra. Etter to uker var hun blitt såpass flink til å spise at vi fikk komme hjem! Ønsker deg masse lykke til, og håper alt går bra med dere.

Skrevet

Dette går bra,jeg har hatt svangerskapsforgiftning i begge de 2 forrige sv,og begge to er nå spreke gutter på 4 og 5 år. Lykke til

Skrevet

han er over 2 kg - det er kjempebra!!

Hilsen en som jobbet på nyfødt intensiv for en stund siden.. :)

Skrevet

Så koselig å få mange tilbakemeldinger.. ikke noe trivelig situasjon å være i.. men jeg vet jo at dere er mange som har opplevd det før... og regner med det har gått bra med dere alle.. noe som er betryggende..

men nå ikveld så kommer den der snikende ubehagelige følelsen igjen.. føler meg febersyk.. kvalm og jævlig.. uff.. skulle ønske de bare la meg inn med det samme og holdt meg under observasjon.. syns det er så¨ekkelt å skal gå hjemme å vente på om jeg blir værre eller ikke..

angsten herjer i kropp og sjel =( ikke meninga å syte så mye.. men vet liksom ikke hva annet jeg kan gjøre.. er som om jeg må ha betryggende ord om og om igjen for å prøve å finne roen.. kan ikke tenke lille mann har noe godt av en superstressa mamma =/

ønsker alle en god natt..

Skrevet

Må bare sende en god klem til deg Oliverventes. Skjønner akkurat hvordan du har det, og det er ikke noe gøy nei!

Hadde alvorlig sv.skapsforg sist gang. Fikk ei jente på 1385 gram ved hastesnitt uke 32+0. Jeg hadde bl.trykk som gikk opp til 180/120 selv om jeg da fikk blotrykkssenkende medisiner på sykehuset. (lå 5 dager før de måtte ta babyen)

Er i uke 35 nå som jeg er gravid på nytt, og er enda frisk, men rundt uke 31-32 så var bl.trykket mitt litt på vei opp og jeg begynte å samle litt vann. Da ble jeg livredd for at det samme skulle skje igjen. Så jeg vet om det å være redd!

Når skal du på sykehuset igjen? Du bør jo egentlig være der du er minst livredd. Og er det på sykehuset er jo det best? Det er viktig for blodtrykket ditt å føle deg tryggest mulig. Håper på at ting går seg til og at du slipper å gå og være redd - for det er det værste spør du meg.

Skrevet

Uff,vet så godt hvordan det er å gå og være så redd og bekymret... Ikke noen god følelse i det hele tatt... Sitter her og krysser fingrene for deg.. Slik situasjon er grusom.. det er trossalt det viktigste ilivet vårt vi bærer i magen..

Men det her går nok kjempe bra skal du se =) Sender en klem og masse lykke til =)

Skrevet

Lurer på hvordan det står til med deg oliverventes?

Har sett du ikke har gitt lyd fra deg her inne siden natt til i går.

Håper på oppdatering når du titter innom :)

Skrevet

jeg er her jeg:) blodprøvene mine var greie.. noe levergreier da.. men ikke noe akutt.. skal på sykehuset i morgen igjen.. så jeg får nye tester da.. fått beskjed om full avslapping og null stress.. så jeg ligger her i reclinern min i morgenkåpa og pledd hehe.. skikkelig avslapping med andre ord.. venter bare at søstra mi skal komme med sjokolade pudding og vaniljesaus til meg hehehe:)

Skrevet

Godt å høre :) kos deg med sjokoladepudding og sofaen :) God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...