Ettervinterkommervår Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Skal ha noen venninner på lunsj nå snart, og har lyst til å servere noe skikkelig godt... Kyllingsalat med en god dessert feks. I salaten tenker jeg å ha: Rucculasalat Små plommetomater Litt fetaost på toppen ...men hva mer? Har lyst til å ha noe mer grønt, eks ferske spinatblader el lignende som smaker godt og som passer til. Og hvilke andre grønnsaker? Vil ha en "ren" salat. Skal steke kyllingfilet, og har lyst til å marinere den litt på forhånd. Hva passer i en slik marinade? (lurer på estragog, koriander og lime, men har i grunnen ikke peiling på om de passer sammen) Hvilken dressing skal jeg velge? ...og hva skal jeg servere til dessert?
GuttemammaX3 Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Soltørka tomat i olivenolje, pinjekjerner ristet litt i tørr panne, og sukkererter i strimler... En god oljedressing, med litt balsamico og urtekrydder:)
annki83 Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 jeg syns det er godt om du blander masse forksjellige typer grønne salat blader som hjertesalat, ruccola grønn og rød lollo (eller hva den heter) mitt beste tips er og gå i butikk me litt utvalg (eks meny) og se hva de har av salat og kjøpe litt forskjllig. mange plasser har de jo også tips og lignende jeg har falt litt for idun sin olje dressing med solmodne tomat og basilikum. den er lett og ikke for krafitg men gir god smak som de fleste liker. selv syns jeg feta ost er knall ogdt i salat men du bør vite om venninene dine liker det før du hiver det oppi. kan jo evt ha det ved sidne av. til kyllingen finnes det jo mange gode ferdig marinader om du er litt usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå