Gå til innhold

Skal / skal ikke vaksinere...??????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk tilbud forrige uke om vaksinering av hu minste på 2 år og denne uka kom det tilbud om å vaksinere hu op 6 år, hva gjør jeg....???????? Jeg vaksinerte ikke hu minste, jeg syns det er for mye negativt med vaksinen og jeg får skikkelig dødsangst....:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mer redd for svineinfluensaen enn vaksinen, så jeg har vaksinert mine to små. Ingen av de reagerte på vaksinen.

Skrevet

Jeg har valgt å ikke vaksinere ungene på 5, 3 og 1 år. Ikke meg selv heller. står han vel av hvis den kommer i hus tenker jeg;)

Skrevet

Kommer ikke til å vaksinere verken meg eller barna på 6mnd og 9 år. Har vært utrolig bekymret for denne influensaen selv, men jeg er veldig kritisk til denne vaksinen- og det er det maaaange grunner til. Kort oppsummert finnes det ikke nok forskning og dokumentasjon på at den faktisk virker, og bivirkningene kan være veldig alvorlige.

De aller, aller fleste får et mildt sykdomsforløp.

Skrevet

Det er vel mye mer positiv enn negativ ved vaksinen.

Vi har vaksinert oss alle sammen, og det har gått strålende.

Influensaen er mye farligere enn vaksinen.

Skrevet

Vanskelig valg, selvfølgelig, men jeg valgte å vaksinere mine barn på 22 mndr og 7 år. Valget er jeg veldig glad for. De har ikke så langt hatt noen bivirkninger- Jeg har valgt å velge statens anbefalinger og har også tatt alle anbefalte vaksiner som er i det ordinære vaksinasjonsprogrammet opp gjennom årene. Det er heldigvis de færreste som rammes hardt, men både for å beskytte de svakeste og dem selv hvis de skulle rammes hardt av svineinfluensaen, så var valget klart for min del. Jeg er også vaksinert.

Skrevet

Vi er alle vaksinert her i huset. Yngste 6 mnd. Hva kan vi gjøre for å beskytte barna våre? Vaksine var eneste valg her i huset. tenk hvis............. det ligger en baby på 4 mnd med mulitorgansvikt på intenstiven på riksen nå......Det skal ikke bli en av mine!!! det har vi sørget for.

Skrevet

jeg er veldig usikker selv,men ingen av oss er vaksinert ennå, mine barn er 2 og 4 år. tror jeg velger å la d være.

Skrevet

Det er forferdelig vanskelig dette her... Men det finnes jo ikke dokumentasjon på at den virker, men vi VET at den inneholder mang farlige hjelpestoffer. Det er ikke uten grunn at eks Sveits og Tyskland ikke har tatt inn denne vaksinen, og at de i hvert fall IKKE ville vaksinert eksempelvis gravide og barn under 18. Synes det er mer enn nok informasjon som tilsier at vi burde la være, og langt fra tilstrekkelig dokumentasjon på at vi burde la oss vaksinere.

De som stoler blindt på staten kommer til å gå på en kraftig smell... Det er altfor mange brikker i spill når det kommer til makt og maktbruk- også i Norge... Folk er jammen naive.

Det er ikke slik at jeg ikke råder folk til ikke å ta den, men med den kunnskapen jeg har klart å finne om vaksinen gjør i hvert fall at vi lar være å ta den. Den beslutningen er selvsagt opp til hver enkelt.

Lykke til med valget!

Skrevet

Staten lurer oss daglig, jeg har igjen latt meg lure - her er vi alle vaksinert. :-)

Skrevet

Ikke dokumentasjon på at den virker? Det synes jeg høres veldig rart ut. Den er jo laget på forholdsvis lik måte som vanlig influensavaksine, så at den virker (dog bare for 70% av de som tar den) er det vel lite tvil om.

Da det er sagt er jeg selv sekptisk til nødvendigheten av vaksinen for friske mennesker (og spesielt nå som toppen er nådd for influensaen her i Sør-Norge), og har derfor valgt å ikke vaskinere mine barn eller meg selv.

Skrevet

Jeg synes det er morsomt at en vaksine som blir gitt av samfunnsøkonomiske hensyn fører til sykefravær. Klassen til min mann ble vaksinert i går, og i dag var litt over halvparten borte. Hva er vitsen med vaksine da? Først blir du syk av sprøyta og så er det jaggu 30% sjanse for å få SI likevel.

Vi vaksinerer ikke. Vi er sunne friske mennesker, ikke noe problem.

Skrevet

Her er både mannen og sønnen vår vaksinert. Jeg tåler den ikke.

Vi valgte å følge HI sine anbefalinger om vaksinasjon, og de som får kraftige bivirkninger av den lille dosen SI, hadde nok blitt myye sykere dersom de hadde fått selve influensaen.

Vet av en gutt som døde av influensaen, og fikk den kraftig og hurtig.

Og dersom barnet mitt skulle blitt alvorlig syk, og jeg ikke hadde gitt ham vaksinen, så ja, gud bedre.

Skrevet

Morsomt at du mener den blir gitt av samfunnsøkonomiske grunner. :-))

Skrevet

Vi har valgt å la være.Av de samme årsakene som lektoren over her nevner.

Skrevet

Selvfølgelig er det også samfunnsøkonomiske årsaker til at vaksinen blir gitt. Ved et skikkelig utbrudd av influensaen og ingen vaksine så hadde jo AS Norge stoppet opp.

Akkurat samme grunn til at leger deler ut P piller til alle norske jenter som ønsker det. Samfunnsøkonomisk mere lønnsomt enn å teste norske jenter for kaogukasjonsdefekter og økt risiko for blodpropp.

Dessuten dør det flere mennesker hvert år av vanlig sesong influensa enn det har dødd av denne svineinfluensaen. men de som dør av sesong influensa er eldre mennesker og de får nok ikke like mye spalteplass og mediaoppmerksomhet som det barn, gravide og unge gjør. Sånn er livet.

Så hvis argumentet for å ta den er solidaritet så burde man strengt tatt vaksinere seg mot influensa hvert år. HVis argumentet er at man selv er redd for svineinfluesaen så kan man jo godt ta den.

Ellers har vi fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet,men nå har jeg valgt å ikke vaksinere.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...