Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Gutten min er 7 mndr og skjønner foreløpig ingenting av det. Han synes det er moro å leke med den/bite på den, men det kommer ikke noe væske ut, dvs. han skjønner ikke at han skal suge.. eller at det i det hele tatt har noe med _drikke_ å gjøre:-) Har det skjedd av seg selv med dere? eller, må jeg _lære_ han det på et eller annet vis?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Jeg starta med vann på tutekopp da hun var 5 mnd- hun er nå 7,5 mnd. Den Avent sin, der man må suge for å få vann ut, skjønte hun ikke så mye av, så jeg ga henne en fra Nuby, der det kommer vann ut når man biter på tuten. Hun tuller mye med den også, biter, blåser ut vannet og hiver den rundt, men jeg lar henne holde på likevel jeg, det er jo endel av treningen. Nå har jeg begynt å gi henne Avent sin igjen, og hun har iallefall skjønt den litt nå- det kommer vann ut av den oftere enn før:) Jeg tror det greieste er bare å la dem holde litt på med dem, så oppdager de nok etterhvert hvordan det gjøres.
petite fleur Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Tror jeg begynte med tutkopp da han var 6 mndr, og det tok 2-3 mndr før han skjønte greia. Altså 8-9 mndr.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Sikkert rundt samme tid vi begynte med grøt, dvs i firemånedersalderen. Men måtte jo holde den for henne i starten.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Husker ikke hvor gammel hun var, men hun slet litt med å skjønne det ja:) jeg tok bort den gummitingen inni koppen sånn at væsken kunne renne fritt, da hun skjønte poenget med koppen satt jeg tilbake den gumitingen igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Hun begynte når hun var ca 3 mnd, samtidig med at vi begynte med grøt. Fra 6mnd ca så begynte hun med middag og prøvde å spise selv, dette greide hun fra ca 8mnd da begynte hun også å drikke av vanlig glass. Nå er hun 16 og lager middag og vasker opp også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå