Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Ja, det gjør jeg! Her er det første desember i dag, og adventstake og stjerner i vinduene, men det hele jævla forumet konsenterer seg om er hvorfor diverse folk feirer jul? Syens dere ikke vi fortjener å feire jul selv om vi ikke tror på jesus? Hadde julen vært bedre for dere hvis kun de kristne feiret julen? Blir julen bedre for dere om dere får kjeftet på alle som feirer for å ha det koselig? Unødvendig å bruke energien sin på å finne årsaken til hvorfor alle feirer jul.. Kan der ikke bare tenke på at det blir en koselig tid for alle familiene som samles vedgod mat, juletre og gaver, uten at dere må gi oss dårlig samvittighet og må rettferdiggjøre feiringa med vås som solen osv?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 At du gidder å irritere deg over det
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Så pell deg ut av anonymforum da ) det er jo bare her inne det er så diskutert
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Ja, jeg gidder! Og jeg gjør det. Men du er vel en av dem som sitter med bibelen i hånda og nekter andre å ha det bra fordi de ikke ofrer hver søndag til Gud.
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 "vås som solen osv" Hvem er du til å bestemme hva som er gyldig grunn til å feire? Jeg er åsatruer, feirer solsnu og respekterer andres feiringer. Synes jeg fortjener samme respekten tilbake!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Solen snur da slettes ikke, den går i ring.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 15:16: hehe! du er nå ikke det spor bedre enn de du irriterer deg over
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Det er art at kristne feirer Jul. De burde strengt tatt feire Kristmesse, uten de fleste av de norske tradisjonene
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 "hvorfor gjør dere kristne sånn i julen" "hvorfor feire DERE jul da" "hvorfor har dere stjern på juletreet hvis det ikke er jesusstjernen" Alle disse hvorfor spm legger en demper på jula i sin helhet!
_Løvemamma_ Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Om du ikke har noen spesiell 'grunn' til å feire jul, men gjør et fordi du synes det er koselig så er jo det selvfølgelig helt i orden. Men å kritisere folk fordi de feirer jul fordi de er kristene eller faktisk bryr seg om 'vås om solen', det er bare respektløst. Om du får dårlig samvittighet fordi du føler at du ikke kan 'rettferdiggjøre' hvorfor du feirer jul, så er det ditt problem. Det at noen mennesker ønsker å utvide sin horisont litt ved å prøve å forstå hvorfor andre mennesker gjør som de gjør er en flott ting, og kan gi oss en mer tolerant verden. Om du ikke er interessert så er det bare å la være å lese innleggene som handler om dette, det kommer rimelig godt fram i overskriftene hvilke innlegg det gjelder.
_Løvemamma_ Skrevet 1. desember 2009 #12 Skrevet 1. desember 2009 Hehe, 'solsnu' er jo bare ett uttrykk. http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/vintersolverv_1202/vintersolverv_1202.html
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #13 Skrevet 1. desember 2009 Går sola i ring???? Første gangen jeg har hørt det da!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 Jaha, så du tror altså at den snur? Alle himmelfenomener går i ring.
Lilleleen Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har laget en tråd på dette i dag selv og jeg skriver her som jeg skrev der: Syntes at alle kan velge hva som er riktig for dem å feire uten at noen skal blande seg i det. Jeg mener at uansett hva man tror og ikke tror på, så skal vi respektere hverandre og respektere at vi feirer jul uansett grunn. Syntes ikke noe om å rakke ned på de kristene og betvile dem sin tro. Slik som de som er kristene, ikke skal prakke på sin religion til de som ikke tror. Håper alle får en riktig god jul )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå