Gå til innhold

HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen min hadde funnet ei leilighet som vi skulle flytte inn i IDAG, og siden vi begge er uten arbeid for tiden (jeg er 30 uker på vei, og han leter etter jobb), så måtte vi ta veien til sosialen..

Da vi var på første møte der, så fortalte jeg at det hastet med leilighet, fordi jeg ventet barn snart, og ville komme i hus i god tid før den kom. De spurte hvilken prisklasse leilighetene ligger i, og jeg sa mellom 7-8000..Hvertfall hvis vi skulle ha noe som er stort nok for et barn.

OK, sa de bare. Og at vi måtte sende inn en søknad når vi fant en leilighet. Vi lette og lette, og lette enda mer..Er veldig vanskelig å få tak i leilighet, fordi det er et stort press på markedet nå, men tilslutt fant vi ei på 8000.

Vi sendte inn søknad, og jeg følte at en stor byrde var løftet av skuldrene mine, for endelig skulle vi finne oss et lite "rede" før barnet kom! Er jo mange ting man vil forberede før barnet kommer, inkludert seg selv.

Men så fikk vi vite IDAG at søknaden blir avslått fordi det er for dyr husleie!!! ;-(

De gir ikke mer enn 5500 til par. Men hadde vi søkt hver for oss så hadde vi fått 4500kr HVER. SYKT ER DETTE DA?

Føler meg helt nedbrutt, og graviditeten er blitt et mareritt uten like, gleder meg ikke i det hele tatt til barnet kommer, for jeg har faen ikke husplass..

Nå må vi ut å lete etter ny leilighet, midt i juletiden og alt..Og hvis vi er heldig, finner vi noe før termin i februar..Det tok oss 2 1/2 mnd å finne leilighet sist gang, og regner med at forespørselen etter leiligheter ikke har gått ned nå heller...

Så hvorfor måtte de gi oss slike falske forhåpninger? For å si etterpå, etter at vi hadde funnet en leilighet, NEI til søknaden?

NAV er helt fucked..

Noen som har vært i lignende situasjon?

Noen som har noen råd å gi?

Noen som vet hva jeg/vi har krav på?

Haster veldig med å komme i hus!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere får 5500,- fra sosialen til husleie + dagpenger, siden dere ikke har jobb, så burde dere klare en husleie på 8000,-

Skrevet

Får ikke dagpenger, for har ikke vært lenge nok i arbeid...

Skrevet

Vel, da burde dere finne et billigere sted å bo. Det er nok ikke slik at sosialen kan betale i hue og rævva for folk

Skrevet

hvor gammle er dere? (ikke det at jeg det avgjør det, men jeg ble bare litt nyskjerrig :)

Skrevet

Hva mener du med "plass til babyen"? Den kan da fint sove på samme rom som dere i minst to år.

Har du undersøkt hvor mye de gir i støtte til par + et barn? Kan jo være verdt å resonere med en situasjon som er i forandring.

Skrevet

Vi bor fint i en 2-roms og skal ha barn i mars. Man trenger ikke all verdens med plass og spesielt ikke når man ikke har råd til å betale for den selv.

Så vær kreativ, fir litt på kravene og du skal se at dere finner noe rimeligere

Skrevet

Vi bodde i en leilighet på 33 kvadrat da jeg ble gravid. Vi kunne helt fint bodd der med barn ett par år, men siden det passet for oss økonomisk , samt at vi så boligmakedet var på vei opp, så valgte vi å kjøpe en større leilighet i sommer.

Man trenger ikke mye plass selv om man har barn, det er bare å være kreativ ang utnyttelse av plass.

Når dere ser på leiligheter så prøv å ikke tenk at dere skal kunne bo der med barn i mange år, tenk på det som midlertidig, til dere får økonomien på beina igjen og har råd til noe dere kan trives i på sikt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...