juni2010mamma Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Var på ul i dag, og mine blødninger var begynnelsen på en truende abort. Så et bankende hjerte på min lille spire, men nå er jeg enda mer nervøs for å miste. Er 12+1 i dag. Kunne ikke være sikker før i uke 16 sa legen, det er jo utrolig lenge å vente. Noen som har hatt begynnelsen på en truende abort hvor det har gått bra?
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 hei:) skjønner det er vanskelig for deg nå.. jeg fikk smerter i magen i uke 16/17.. varte i flere dager, og jeg dro til lege som hørte hjertelyd og sa det ikke var en truende abort før jeg isåfall begynte blø.. det gjorde jeg jo ikke så jeg ble letta, til tross for smertene.. to dager etter legetimen våkner jeg til blod i dusjen:( var ikke mye, men blodtilblandetslim.. rett inn på sykehuset til krise ul (har mistet 2ganger før i år) da hadde det slutta å blø,bare litt brun utflod, og smurfen hadde det superb inni der:) han sa han ikke visste hvor blodet kom fra, og at han ellers ikke så noe galt.. men jeg skulle ta det helt med ro, så det ikke skulle starte for tidlig fødsel.. pga jeg fortsatt hadde vondt i magen,ryggen og det stråla nedover i beina.. nå er jeg straks 28 fullgåtte uker, vært på 3d ul og den lille gutten i magen min har det kjempe bra:) sparker og herjer villmann:) tar det fortsatt med ro, men er ikke sengeliggende lenger.. jobbe får jeg ikke lov til av jordmor pga historien min dette året.. vi tar ingen sjanser med den lille knerten her:) har heller ikke fått noen fler blødninger...bank i bordet..etter det året her er det nesten uvirkelig for meg at jeg skal sitte med ett lite nurk i armene i slutten av feb...men det ser bra ut:) håper alt går bra for deg og:) lykke, lykke til! ta livet helt med ro nå, og pass så godt på den lille som du bare kan, så vet du ihvertfall at du har gjort alt i din makt for at det skal gå bra:) klem
juni2010mamma Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2009 Hei Linnea skal bli storesøster Så godt å høre at det også ender bra:) Jeg skal bare ta det rolig og prøve å tenke positive tanker:) Jeg hadde en SA i mai så nå håper jeg at denne sitter. Skal på ny ul om 2 uker, håper alt går bra. Går fort til februart nå,misunner deg som er så langt. Dagene går så utrolig sakte. Takk for det, lykke til du også Klem
shira Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 hei sann. jeg hadde blødninger og kraftige mens smerter i ca uke 10 og var på legevakta og fikk UL. så sier legen at hjerte slår fortsatt, og at det var 50/50 sjanse for hvordan dette kom til å gå. jeg var deprimert og sikker på at nå mistet jeg det. hadde slimblodige utflod noen dager og så var det borte. er i Uke 15 nå gått bra hittil. men prøv å slappe av, det er det beste for deg og barnet. jeg vet det er vanskelig, for jeg klarte ikke det. Så håper jeg at alt går bra med deg (og meg) : ))
juni2010mamma Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2009 Takk shira Ja det er vanskelig å slappe av, men jeg skal gjøre et godt forsøk:)) Håper det går bra for oss begge, og det gjør det vel sikkert også. Masse lykke til:)
juni2010mamma Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2009 Da har jeg lest at ved truende abort så er sjansen 25-50% sjanse for abort, MEN hvis det er liv ved ul så er sjansen bare 10% Så dette burde gå bra:))))
Blomst90 Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 Jeg mistet brått og brutalt i uke 21. Uken i forveien var jeg på ordinær ul og alt viste fint, 20 min før fødsel hørte vi hjerte og fosterlyd, 3 timer senere hadde jeg en dødfødsel...Man er aldri sikker i et svangerskap, det er mye å gjøre for kroppen.. MEN- på sykehuset sa de til meg at det som skjedde meg skjer ytterst sjelden. Når man er over 12 uker, og hjertet slår, så minsker sjangsene for å miste betraktelig. Hver dag spiller en rolle, hver dag blir babyen litt sterkere. Min baby var frisk, jeg var frisk. Det skjer så fort, så jeg vil anbefale å bruke lege og jordmor for alt de er verdt i et sv.skap og har man blødninger bør man ligge i ro til dette har gitt seg. Og husk, det skal mye til å miste når man er over 12 uker og fremover, samt at hjertet slår godt.
Granny Weatherwax Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 En venninne av meg fikk en del blødninger tidlig i svangerskapet, og fikk omtrent beskjed ved tidlig UL at hun mest sannsynlig kom til å miste pga truende abort. Hun fikk ordre om å ligge mest mulig, ikke bære noe tungt (ikke engang en flaske brus), ikke gå langt eller røyne seg noe til babyen kunne bli født (altså omtrent 6-7 mnd) Litt vanskelig med en toåring i hus, men hun klarte det, og fikk en stor og frisk gutt t.o.m. et par dager over termin! :-) Så solskinnshistoriene er der ute, har du mulighet til å være mest mulig horisontal i en måneds tid går det nok fint! Tenk så fint da, slippe å vaske og styre til jul, handle de fleste gavene over nettet. Du bør benytte anledningen til å få mannen din til å kjøpe noen kjekke DVD-samlinger (Sex and the City-skoboksen?) så har du noe å se på i tiden framover :-) Men lykke til! Dette ordner seg!
juni2010mamma Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2009 Takk for det:) Jeg driver midt i eksamen, så nå er det horisontalen på sofaen med bøkene.. Fint å ha en unnskyldning til å la samboer gjøre det meste:)
TBmaibaby2010 Skrevet 2. desember 2009 #10 Skrevet 2. desember 2009 Jeg hadde blødninger i uke 8-9, var hos legen og fikk beskjed om at de ikke kunne utelukke en truende abort. Gynekologen var vegg i vegg, og legen ordnet vaginal UL til meg med det samme. Der så vi liv og hjerte og fikk høre hjerte lyd. Da sa gynekologen til meg at alt så fint ut og jeg kunne puste lettet ut! Der var det ingen tegn til at det var truende abort. Men fikk beskjed av lege og ta livet med ro, og ikke anstrenge meg eller stresse i hverdagen i noen dager etterpå. Jeg fortsatte og blø i noen dager til, og klarte ikke helt å slappe av med at alt var bra, selv om jeg hadde sett og hørt hjertelyd. Var utrolig lettet da blødningene sluttet. Alt ser ut til å gå veldig bra! Er nå 14+4 Ser frem til ny ultralyd! Lykke til, håper alt går bra for dere og!
juni2010mamma Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2009 Blir veldig beroliget av svarene jeg får av dere:) Tusen takk.. Gleder meg tul neste ul om 13 dager Lykke til med dere også
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 2. desember 2009 #12 Skrevet 2. desember 2009 Hei Juni2010mamma, Hos meg startet blødningene i uke 13. Hadde da 2 støre (som mensen) blødninger med et par dagers mellomromm, samt mye småblødninger fortsatt. Uke 16 nå. Var mye inn og ut av sykehuset i starten.. En av legene ga med 50/50 for at det skulle gå bra, og jeg fikk litt panikk.. Snakket med en annen lege om det, og han sa at det var svært merkelig å si, ettersom jeg ikke hadde vondt i magen, hjertet slo, og barnet hadde korrekt størrelse. Han sa at om man sier 50/50 så er det fordi 50 % av alle svangerskap ender som abort. (30-35 % "aborterer" før man oppdager at man er gravid, mens 15-20 % mister de første 12 ukene.) Fikk vite at om jeg kom meg til uke 14, var sjansene minimale. Det første som bør sjekkes ved blødninger er morkakens plassering. Min er "forliggende", og dekker således åpningen.. Det er en av de typiske grunnene til UFARLIGE blødninger. Jeg har desverre et hematom/blodansamling i livmoren, som i tillegg kan medføre litt brune blødninger og litt økt fare for baby. Går til kontroll 1 gang i uken på sykehuset. Absolutt ikke morsomt med blødninger, men etter å ha vært til en del ulike leger, legger jeg merke til at noen gir en svært gode sjanser, mens andre gir små. I hovedsak gir overleger og gyn. spesialister meg gode sjanser, mens assistentlegene er langt mer forsiktige i sine uttalelser.. (De har knapt sett ett hematom, ettersom dette kun gjelder 1 % av alle svangerskap) Stoler mest på de erfarne, som har sett mye :-) Lykke til til både deg og meg selv... Oppdater gjerne om hvordan det går :-)
juni2010mamma Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2009 mamma til 1 vil ha 2 Ja nå vet jeg at jeg har 10% sjanse for å abortere, og da kan jeg greie å slappe av litt mer:) Jeg hadde en lege som ikke var helt stødig i norsk, og fikk derfor ikke med meg alt. Men ser at du nevner morkaken, og jeg husker hun sa at min plassering av den var fin, men at den også lå litt gjemt så hun kunne vel ikke si det 100% sikkert. Jeg hadde også litt blodansamling i livmoren, og blør derfor vær dag nå, men bare litt. Så det veldig godt på ul. Nå er jeg sliten og lei av bekymringer, har hatt mange blødninger og mye magesmerter denne gangen, men nå må jeg være positiv. Har fått ny time 17 desember, gir tilbakemelding når jeg har vært der:) Lykke til til deg også.. og meg:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå