Gå til innhold

Gutt 16 mnd som ikke spiser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei, jeg har i flere mnd slitt med en guttebaby som går veldig veldig sakte opp i vekt og høyde, han be født 3260g og 49,5cm 2 uker før termin og veier nå 8,5kg og er 75cm. siden han var 5 mnd har vi vært veldig nøye med maten ettersom vi allerede da så at han begynte å synke på sin egen kurve, da han var rundt en 9 mnd fikk han et "medisin" for å øke apetitten (samme som anorektikere får) og han gikk da opp 800g på 2 uker og spise mye bedre en periode men så gikk det tilbake til slik det var før, at han spiser svært lite. Da han var 10-11 mnd fikk han påvist eggallergi, men det skal i utgangspunktet ikke påvirke veksten. Han får fortsatt morsmelk som følge av dette problemet og drikker kumelk i flasken med velling til natten.

 

Ellers er han en fin gutt, 7 tenner, veldig aktiv, krabbet 7,5 mnd, gikk 11 mnd og er fin i fargen. Han sutrer mye men er blir og fornøyd så lenge han blir leket med ;-)

 

Dersom noen vet om noe naturprodukt jeg kan prøve for å se om matlysten skjerpes så setter jeg stor pris på det!!!

 

Takker for hjelp og støtte, triks og råd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg har ikke noe naturprodukt å komme med, men har du prøvd energidrikker?

Jeg har ei tulle som er 2år, og på størrelse med gutten din. Det skal sies at hun er ekstremprematur, og har nå blitt stor, i forhold til hva hun var(455gr). Men til tross for at hun spiser som hun skal legger hun dårlig på seg..så vi har fått energidrikker og energipulver på blåresept, og det har hjulpet godt. Nå er vi igang med en oppfetningsrunde og hun får to energidrikker i døgnet + mye annet godt fett(bra fett) i løpet av dagen:)

Du får dette på apoteket:) melkebaserte og juicebaserte.. energipulveret er smakløst og kan blandes i det meste(resource energipulver).

da trenger du ihvertfall ikke bekymre deg for at han får i seg nok! Kan jo hende matlysten kommer av seg selv etterhvert..

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...