Gå til innhold

Modning....?

Lykke ღprins&prinsesseღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 37 i morgen og når jeg var til jordmor i forrige uke var hodet festet. Skal tilbake nå torsdag og kanskje på UL fordi magen ikke hadde vokst sist, men håper magen har vokst nå og at jeg slipper det :)

I helgen merket jeg at jeg fikk hyppige menssmerteaktige kynnere, mye nedpress og smerter i korsryggen. Merker også at jeg er kvalm om morgenen før jeg kommer meg opp og våkner. Tror dere det holder på å modnes kanskje??

Når jeg skal til jordmor på torsdag kan jeg høre om hun kan kjenne på livmortappen om den er myk og moden...Eller vil de ikke sjekke slik om man lurer? Noen med erfaring på dette? Vet jo at det er noen dager til termin, men det hadde vært spennende å få vite om noe var "på gang" ;)

Ellers skal jeg begynne å ta bringbærbladkapsler i dag og håper på en fødsel noen dager før termin i allefall...Så kanskje jeg slipper å tilbringe julaften på føden, selv om det sikkert hadde vært kjæmpe kos uansett :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var på sjekk i dag (40 uker) og spurte om han kunne sjekke modning. Han sa at det kunne han men advarte mot at det kunne gjøre litt vondt (noe som var sant). jeg var moden men hadde ingen åpning. Lurer på hvor lang tid det tar før det åpner seg?

Hvertfall tror jeg det er velding individuellt om lege/jm sjekker før du har gått over tida. Min jm ville ikke sjekke før overtidskontroll, men legen ville...

Skrevet

er jo bare å spørre, det værste du kan få er et nei:)

Sånn som du beskriver det, så høres det ut som om du holder på å modnes:) Men jeg lærte av jordmor i dag at de måler modning på en skala fra 1 til 10, så modningsfasen kan være lang desverre..

Skrevet

Takk for svar...Jeg må kanskje bare spørre, det verste er jo at jeg får et nei! ;) Spennende å se om det åpner seg snart da...Det må jo være et bra tegn at tappen er moden :)

Skrevet

Hei

Jeg har 5 dager til termin og er 3. gangs.Jeg har født 10 dager før, og 3 uker før med de to andre..

Jeg spurte legen min på sykehuset om han ville sjekke meg vedr modning og evnt. åpning.

Han sa han godt kunne gjøre det, men jeg kunne ha 3 cm åpning å ikke føde før om 3 uker( dette er to uker siden) eller være helt umoden og føde dagen etter.

JM sjekket meg i dag og jeg hadde 1cm åpning i dag, men det betyr jo ikke at jeg er i gang.. blææ

Denne ventetiden er lei....

Skrevet

Ahhhh...Så kjedelig :( Det er virkelig ingen fasit på når/hvordan fødselen starter...det som er så frustrerende! Hadde et håp om at det kunne skje snart om ting var modent...men tydeligvis ikke :-/ Man må vel bare smøre seg med den berømte tålmodigheten og bare vente...men det er så kjedelig ;)

Skrevet

Ikke sant:)

Veldig frustrerende. Men jeg ser en over har skrevet at det var vondt å bli sjekket...det synes ikke jeg . Jeg slappet godt av og det merket jeg ikke mye av. Hun tøyde litt på meg i tilegg å det kjente jeg heller ikke. Du kan jo la deg undersøkes, men jeg tror ikke du skal gå ut ifra resultatet. Jeg syntes det uansett var litt godt å få vite at jeg er moden i dag..

Disse babyene kommer noe når de er klare til det.

Skrevet

Jeg er også 37 uker i morgen, og skal til jordmor på sykehuset på torsdag. Kommer til å spørr om hun kan sjekke om jeg er modnet.... Har ikke lyst til å tilbringe julaften på sykehuset, spesielt ikke nå som det er besøksforbud for alle utenom pappan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...