Kariannekva Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Skal på UL om to uker (18 uker) og har veldig lyst til å vite kjønnet. På papirene jeg fikk fra Ullevål står det at de ikke ser etter kjønn. Har dere fått vite det? Dette er barn nr. 3, på de to første spurte jeg om de kunne se etter det men de svarte at "det var vanskelig å se". Var på UL for 2 uker siden og da så det veldig ut som en gutt. Gyn ville ikke si noe, men det var definitivt en pinne mellom beina. Blir spennende å se! (hvis de sier noe da..)
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Hvis du spør så ser de etter det. Men førstemann fikk vi ikke vite det på ordinær ultralyd pga at han gjemte seg bak navlestrengen (men fikk vite det senere, på 3d ultralyd som vi var på for moro skyld), med andre så de uten problemer at det var jentei uke 18, det klarte de ikke å se i uke 16:)
to gutter og ei jente Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 på brev fra ssk står det ikke at de ikke ser etter kjønnet... var på ul i dag 19 uker og hun jordmor var mer opptatt etter og finne kjønnet enn meg:) heh men utrolig gøy da jeg får JENTE har to gutter fra før så veeeeldig gøy:)
twoboys & a girl Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Har to gutter fra før å de fikk det fikk jeg vite på ul. Nå var legen litt uskker(virket ikke som om han så så veldig etter heller), men mulig det kanskje kunne være jente.
Snuppa! Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Fikk ikke vite med første, med andre så jormor etter kjønn og "tippa" ut ifra det hun så.. Så er ikke så enkelt å se bestandig. Men vi skal på 3d ul om 3 uker håper vi får vite det sikkert da:)
M@msen Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Vi fikk vite det begge gangene på ordinær UL!!! Med nr 2 skrev gynokologen tilå med at det var gutt på papirene...
Nikki 75 Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Jeg var på ordinær UL ved Universitetssykehuset i Stavanger i uke 19, og da gjorde jordmor alle de vanlige undersøkelsene først, og så spurte hun om vi ville vite kjønnet. Hun hadde sett det for lenge siden, men røpet det aldri før hun visste om foreldrene ville vite det, sa hun. Så da vi sa ja, zoomet hun inn på den lille penisen og pungen, og forklarte at her var det jammen ingen tvil!
lioness* Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Var på Ullevål i uke 18 og fikk da vite kjønn. Vi venter en gutt i januar. Det sto det samme på våre papirer, og jeg tror det er som en liten "advarsel" om at man ikke alltid kan se det og at det ikke er derfor ultralyden tilbys. Jordmoren spurte oss mot slutten av undersøkelsen om vi hadde noen spørsmål, hun hadde ikke nevnt dette med kjønn i det hele tatt underveis. Vi sa at vi veldig gjerne ville vite kjønnet dersom hun hadde lagt merke til hva det var. Da sa hun at hun trodde det var en gutt, og deretter brukte hun noen sek på å finne frem til et par bedre vinkler som bekreftet antakelsen. Så vi fikk vite og det var ikke noe problem å få henne til å fortelle. Tror nok dere får vite kjønnet dersom det er enkelt for jordmoren å se det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå