metaMORfose Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Barn under, la oss si 10-11 år, bør de kles i sort? Jeg synes sort kan være flott på voksne, men når jeg ser småunger på 2-3-4-5 år, også unger under 10 generelt, gå rundt i helsort, så blir jeg trist. Synes ikke det er passende verken for små gutter eller små jenter. Hva sier dere? Synes dere det er ok? KappAhl selger mye sort, og mye av det ser helt forferdelig ut, synes jeg.
Agehya Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Storesøster bruker en del sort, rett og slett fordi hun kler den fargen. Trodde aldri jeg skulle si det om en 7- åring, men det er sant. Hun får ikke kle seg i sort fra topp til tå, men har ofte sort genser og f.eks. rød bukse. Bruker også mye rosa til sort, siden det lyser det opp litt.
Lene~mor til tre Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Helt enig metamorfose, jenta mi har kun noen svarte joggebukser til gymmen og det har også gutten min, men han har også to sorte hettegensere. Det finnes alt for mye sorte klær og da spesielt til gutter synes jeg, men nå er det nesten like ille til jenter.
metaMORfose Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2009 Så bra, Lene~mor til to, at det ikke bare er jeg som reagerer. Har til og med sett babyer som er kledd opp i sort, og det er gyselig. Og å kjøpe klær til gutter er triste greier, der er det mye sort og dystert. Jeg sliter med å finne livlige klær til ham. Rødt er jo kjempefint til gutter også!
Superpappa! Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Jeg syns ikke barn skal kle seg i sorte klær. Det er rett og slett trist. Jeg og tvillinggutta på 7 skulle ut å kjøpe klær en dag. Plutselig forsvant han ene og kom tilbake med masse sorte klær. Jeg sa klart ifra om at det der fikk han ikke. Han slo seg vrang i butikken og argumenterte med at det var folk i klassen som gikk i sorte klær. Det hele resulterte i at han andre fikk nye klær, mens han andre furta helt til dagen etter.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Har ikke tenkt over det, men nå som du sier det så er det mye sort til barn - og da spesielt gutter. Jeg har en gutt som er glad i farger, så han ha lite sort. Men noe har han, et par gensere osv. Men tror aldri jeg har kledd han i helsvart. Jeg kler med heller aldri i helsvart, har stort sett noe med farge - ellers blir det trist syns jeg.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Einig med deg metaMORfose. Dvs guten vår på 4 har eit par svarte bukser, kan godt ha det til finbruk synest eg. Då med meir fargerik skjorte/slips/vest. Jenta på 2 år har vel ikkje eit einaste svart klesplagg og slik vil eg fortsette i mange år enno.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Snuppa her har to svarte plagg. En kjole og en tights. Begge kjøpt i sommer når vi var i to begravelser med en mnd. mellomrom. Det er de eneste to gangene hun har brukt de. Ser ikke for meg at kjolen kommer til å bli brukt mer før den er for liten. Tightsen kan vi finne på å bruke. Da med en halvlang fargesprakende kjole over. JA TIL FARGER!
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 Det der har jeg aldri tenkt over, ikke har tanken streifet meg, at noen skal reagere på fargen på klærne til barna... Men så er det sjelden at butikkene, da spesielt Kapphal, har helsorte klær til barna, for det er alltid noe stæsj, glitter eller pallietter på de klærne, noe som er fint.....
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Er for så vidt enig med deg metaMORfose! Men hva med fin klær, de er jo svarte. Svart bunad, svart dress til guttene, og dette er jo fint synte jeg. Men slike helsorte dagligdags klær er jeg i mot, glad for at gutten min på 7 år bruker det jeg legger fram og jenta mi på 5 bare vil ha rosa. Jeg syntes ikke det er fint når 12-14 åringer heller går med slike helsvarte stygge klær jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå