Gå til innhold

Ville du ha valgt å redde ditt barn eller din mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dere har les om mannen som fikk valget mellom å redde sin kone eller sin sønn i New Zeland.

http://www.dagbladet.no/2009/12/01/nyheter/utenriks/bilulykke/9290563/

Kort fortalt så hadde kona og sønnen en bilulykke og bilen havnet i en elv. Begge to satt fast i bilen og faren valgte å redde sin kone, fordi han klarte ikke å få ut sønnen ga opp han og reddet konen for så å prøve å redde sønnen igjen..

I dagbladet er det fremstilt som om han valgte sin kone først og ga f*** i sønnen..

Hva ville dere ha valgt? Mannen min sier han ville selvsagt ha reddet meg først, mens jeg mener at jeg ville først ha prøvd å redde barna..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte 25 år på å finne min mann. Barnet mitt kom i løpet av 10 måneder. Klart jeg ville reddet mannen først for jeg gidder ikke vente 25 år til på en ny mann

Skrevet

Kommer an på hvor lenge det var til "71 gr. N" skulle begynne.

Skrevet

Barna mine - uten tvil! Hadde det vært mannen min som skulle redde så håper jeg virkelig han også hadde valgt barna!

Men uff, grusomt å tenke på :/

Skrevet

jeg regner med at jeg ALDRI må ta det valget.

ihvertfall ikke som underholdning

Skrevet

Jeg hadde prøvd å redde barnet først, selvsagt!! Jeg elsker dem begge to, men det er et lite barn et er snakk om! Men skjønner han godt, kanskje han fant ut at han ikke klarte å redde sønnen, at han satt for hardt fast, og at eneste mulighet til å få noen ut i live var å hjelpe kona først, for så å prøve en siste gang på sønnen.

Skrevet

Barna, og jeg hadde hatet mannen om han reddet meg framfor barna våres!

Skrevet

Jeg ville ha valgt å redde barnet først, siden et barn er hjelpesløs.

men du skiriver jo at han prøvde å få ut sønnen først men ga opp og reddet kona.

Men uansett er det et vanskelig valg man bør slippe å ta.

men det som irriterer meg er sånne som sier; redd mor, du kan få flere koner! eller Redd kona, for du kan få flere barn..

blir kvalm av folk som sier akkurat dette..!

Skrevet

Håper ldri man må velge, men barna kommer først.

Gjest eelis+pepperkakemannen!
Skrevet

Barnet. Han har jo hele livet foran seg.

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle barnet ha førsterang framfor ektefellen? Man redder selvfølgelig så mange som mulig, og tar først den som er enklest å få tak i.

Skrevet

Så hvis mannen er 30 år, kan han likegodt dø fordi han jo har levd så lenge allerede. Syk holdning. Det er ikke sånne vurderinger man gjør i de sekundene man har til rådighet.

Skrevet

Jeg hadde reddet den det var lettest å få ut først i håp om at jeg da kanskje kunne greie å redde flere etterpå, i stedet for å kjempe med den som var mest fast først for så kanskje ikke å få reddet noen...

Skrevet

Jeg har ikke mann, så valget er enkelt;) Og aldri om jeg hadde valgt en partner foran mine barn.

Skrevet

For et horribelt valg. Visst jeg snur på flisa, ville jeg at Kim skulle valgt Ida og Aron, uten tvil. Jeg elsker de tre så ufattelig høyt. Klarer ikke svare på det spørsmålet. Hadde reddet alle tre uansett jeg. Hehe.

Skrevet

Jeg tror det er noe som er lost in translation her altså. Det virker ikke på meg som om han valgte å redde konen foran sønnen, men at han til slutt innså at gutten ikke kunne reddes og konen kunne reddes.

Hadde valgt datteren min, faktisk har jeg og mannen avtale på at vi begge gjør det.

Skrevet

Det er da akkuratt det hi skriver da...

Skrevet

Barna så klart. De som velger mannen forann barna, kan ikke være helt mellom ørene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...