Gå til innhold

Han savner den gamle barnehagen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår, tre år, har byttet barehage pga. flytting. Har gått i den nye barnehagen et par uker. De siste dagene har han snakket om den gamle barnehagen, og spesielt en venn han hadde der. Får vondt av han, og lurer på hvordan jeg skal hjelpe han.

 

Er det lurt eller dumt å besøke den gamle barnehagen? Og er dette en helt vanlig reaksjon på å bytte? Er så redd han ikke skal trives like bra i den nye barnehagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

 

Det er sikkert veldig rart for gutten din å plutserlig forholde seg til nye barn og voksne, men du skal se at det går seg til med litt tid.

 

Her flyttet vi fra èn bhg da gutten var ca 3 år. Han savnet gamlebhg men pga avstand kunne vi ikke besøke den. Det gikk ikke mange ukene før han fant seg til rette i ny bhg og storkoset seg der med både barn og voksne.

 

Etter noen mnd der flyttet hele bhg i annet lokale. Dvs samme unger, samme voksne - bare andre lokaler. Gutten vår sa stadig han savnet den gamle bhg de flyttet fra. Så jeg tror ikke nødvendigvis man savner menneskene og sånn, men hele rammen. Trygghet, noe kjent og kjært osv.

 

 

La det går noen uker til og se hvordan det går. Om han ikke finner seg til rette, snakk med avd. leder. Men jeg er helt sikker på at snart skravler han i vei om alle de nye vennene sine. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...