Gjest Macy Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Sønnen vår, tre år, har byttet barehage pga. flytting. Har gått i den nye barnehagen et par uker. De siste dagene har han snakket om den gamle barnehagen, og spesielt en venn han hadde der. Får vondt av han, og lurer på hvordan jeg skal hjelpe han. Er det lurt eller dumt å besøke den gamle barnehagen? Og er dette en helt vanlig reaksjon på å bytte? Er så redd han ikke skal trives like bra i den nye barnehagen...
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Hei! Det er sikkert veldig rart for gutten din å plutserlig forholde seg til nye barn og voksne, men du skal se at det går seg til med litt tid. Her flyttet vi fra èn bhg da gutten var ca 3 år. Han savnet gamlebhg men pga avstand kunne vi ikke besøke den. Det gikk ikke mange ukene før han fant seg til rette i ny bhg og storkoset seg der med både barn og voksne. Etter noen mnd der flyttet hele bhg i annet lokale. Dvs samme unger, samme voksne - bare andre lokaler. Gutten vår sa stadig han savnet den gamle bhg de flyttet fra. Så jeg tror ikke nødvendigvis man savner menneskene og sånn, men hele rammen. Trygghet, noe kjent og kjært osv. La det går noen uker til og se hvordan det går. Om han ikke finner seg til rette, snakk med avd. leder. Men jeg er helt sikker på at snart skravler han i vei om alle de nye vennene sine. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå