Gå til innhold

sviing i øvre mageregion...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det svir noe så utrolig under ribbeina mine.det er ikke livmora,men rett overfor...er det flere som har hatt det slikt noen gang?

jef har hatt det mange ganger før,men da har det gått over relativt fort.nå er det hver gang jeg må bøye meg eller det bare kommer når jeg sitter helt i ro.

noen tanker om dette noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning... Men det kan også være bare det at det er så mye nerver i muskelhengene som blir strukket, at man får sånn svifornemmelse. Det har jeg. Ubehagelig, og en ganske eiendommelig følelse siden det ikke føles ut som det er muskelhengene som gjør vondt...

Skrevet

Halsbrann? Jeg kjenner magesyren selv noen ganger når jeg bøyer meg...

Skrevet

åh,kan man få denne følelsen av å strekke muskelhengene?det visste jeg ikke...ja,det føles absolutt ikke som det er det som skjer,men jeg har ingen bedre forklaring selv...:)

greit å ikke bekymre seg da,for dette er det vel veldig lite man kan gjøre noe med..?

Takk for svar Hellobaby!

Skrevet

Jeg kjenner veldig godt igjen den sviingen du snakker om, har hatt den i mange uker. Hos meg har lille bebis ligget i seteleie frem til nå(er 31+2 i dag), og da har hodet gnisset mye oppunder ribbensbuen. Men i natt har han snudd seg(hurra!), og enda det er MYE vondere i dag skal det visst blir bedre. Det tar litt tid siden nerveendene og ribbena har vært under trykk såpass lenge, men trøsten er at en rumpe er mykere enn et hode :) Jordmor sa at det ikke gjorde noe om jeg dyttet litt på rumpa hvis det ble for ille.

Jeg ble sjekket for svangerskapsforgiftning i tilfelle det kunne være starten på det, men her er det bare lille bebis som ikke har så god plass lenger.

Jeg fikk tips om å ta vitamin B6 tilskudd, som er en liten del av b-vitaminet som skal virke mer direkte på nerveendene.

Snakk med jordmor om det neste gang du skal dit, men om du får hodepine i pannen/bak øynene og har høyt blodtrykk skal du sjekkes for svangerskapsforgiftning!

Skrevet

Klassisk halsbrann:-) Prosaisk, men utrolig plagsomt! Spør om råd på apoteket. Jeg pleier å ta en gaviscon tyggetablett før jeg legger meg, den skal legge seg som en kork ved åpningen til magesekken slik at magesyra ikke slår opp i spiserøret igjen. Det er det som svir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...