Romeren Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Etter mye om og men har jeg så og si bestemt at barnet skal hete Albert. Har vært i tvil lenge, siden det jo tross alt er så gammelmodig. Men når vi introduserer det til familien, så sier de liksom så lite. Mer sånn "Ja, det var jo et fint navn." Andre har kommet med andre forslag til hva barnet kan hete istedenfor. Hvordan har deres reagert på navnet? Og har dere latt dere påvirke av det?
Blomstersara Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Folk er så frekke altså!! Albert er jo et veldig gammelt navn, så jeg tror de som ikke har satt seg så grundig inn i navn og navnevalg ikke henger helt med...Mange som ikke har oppfattet at man må hente frem gamle navn enda. Om et par år er det vel kjempepopulært. Gi dem litt tid, kan hende det må fordøyes litt, dere har funnet et fint navn til gutten!
erteposen + 4 Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Jeg kjenner to små alberter, og gamlemannsnavn er jo svært vanlig nå. Jeg tror ofte de som er eldre trenger litt mer tid, og derfor lar jeg meg ikke påvirke av det. Svigers har så mange rare meninger om navn at det blir komisk.
Miranda C Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Hehe, det samme skjedde meg meg;-p Fikk kommentarer som ''Er det ikke bedre å velge noe litt mer vanlig?'', og ''Det var da veldig lange navn til tvillinger. Hva med Mia og Theo f.eks?''. Vi brydde oss ikke om dette, og når de ble født, har vi kun fått positive tilbakemld. fra venner, familie og kjente ;-)
Romeren Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2009 Uff, er Albert blitt så vanlig? Har ikke særlig lyst til å gå i poppis-fella kjenner jeg. Er Albert poppis? Kanskje jeg bare heller skal velge Knut ;P
Miranda C Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Albert er pent, og ikke vanlig ;-) Tviler på at det kommer høyt på poppis lista, det er liksom ikke et navn ''alle'' velger! Vet ikke om du var seriøs ang Knut- men det navnet er ikke fint
Romeren Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2009 Fint. Blir litt stressa av tanken på at det liksom skal dukke opp 5 Alberter i samme klasse om 5 år ;P. Det er så typisk når man velger navn som er bittelitt spesielle, at alle har tenkt det samme, og at det dukker opp en haug av småttiser med samme "litt spesielle navn". Prøver å holde meg til tanken om at det er, tross alt, et familienavn. Oldefar min het det, og han fikk en datter som jeg er oppkalt etter. Så det er hvis å holde tradisjonen i hevd på. Åh, blir så stressa av den der navngivinga. Nå synes jeg at jeg stadig vekk får høre om andre som har kalt barnet sitt Albert...
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Albert er et kjempetøft navn Du har tenkt på dette navnet, men for de du sier det til er det jo "nytt", så de trenger sikkert litt tid til å venne seg til det. Etterhvert som de blir kjent med gutten som heter Albert, blir jo gutten og navnet ett, og da vil de helt sikkert like det.
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 Albert er flott og stødig og sjarmerende, så ikke bry deg om hva andre sier.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Gratulerer med navnevalg! Nydelig! Dette opplever jeg også. Vi skal kalle lillegutt Tarjei (eller Tollef eller Ådne) og familie og venner har uliker reaksjoner. Nå forventer jeg ikke at alle skal like navnene våre, for jeg liker jo ikke navn som Julian, Lucas osv, men jeg forventer at de har respekt for at dette er vårt valg og vår smak. Ikke bry deg. Vær stolt over at sønnen din får et sterkt navn som skiller seg litt ut. Han får et kongelig navn med styrke, og blir ikke en i mengden på samme måte som alle Lucas'ene og Marcus'ene.
Pinnus Skrevet 1. desember 2009 #12 Skrevet 1. desember 2009 Jeg skriver også under her! Syns Albert er et strålende navn! Jeg er heller ikke fan av poppisnavn som Lukas og Marcus og navn som jeg personlig syns blir litt småfeminine som Emilian, Nathaniel, Gabriel osv. Syns veldig mange later til å tenke på hva som er søtt for en liten baby men kanskje ikke kjempekult å hete i voksen alder. Jeg heier på Albert!
..Mamma.. Skrevet 1. desember 2009 #13 Skrevet 1. desember 2009 vi har kun fått positive tilbakemeldinger:) albert er fint!
Romeren Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 1. desember 2009 Åh, tusen takk. Dere er så snille, og jeg er så småhormonell (Har tenkt et par ganger i det siste hvor greit det hadde vært om det ikke hadde vært noen tvil om hva barnet skulle hete. Enkelte har jo så sterke oppkallingstradisjoner, at det er jo bestemt nesten i generasjoner framover. Det er uheldig for en vinglepetter som meg at det er så mye å velge mellom ) Så godt å høre at dere som heller ikke liker poppis-navn synes det er fint. Jeg vil velge et sterkt og flott navn, og vil ikke at folk skal tenke at jeg bare følger moten. Litt forfengelig, som dere skjønner...
Romeren Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 1. desember 2009 Må forresten si at jeg synes både Tarjei, Tollef og Ådne er fine navn. Kjenner en som heter Tarje uten i, og det er han veldig stolt av. Og han er en veldig fin fyr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå