Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med dette, da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I over 10 år har jeg og en svigerinne byttet på å kjøpe julegaver til noen vi er tante til. Vi har blitt enige om en sum, og har kjøpt gaver annethvert år. Vi feirer aldri jul sammen med disse barna, og jeg har derfor aldri sett hva de får det året det ikke er meg som kjøper inn. Derfor ble jeg veldig overrasket i går da moren til to av disse barna ringte meg ( vi snakkes stadig) og praten kom inn på jul. Da sa hun nemlig at " det er jo ditt år til å handle, og da gleder ungene seg til gavene".

Jeg lurte naturligvis på hva hun mente med det, og da fortalte hun at de årene svigerinnen min handler julegaver så får de bare noe plastikkleker av dårlig kvalitet eller noe som det lyser loppemarked av, og som ihvertfall ikke er verd det dobbelte av den summen jeg sender henne for julegavene. Mao, så har hun snytt meg og ungene annethvert år, over lang tid.

Hun har ikke dårlig råd, så vidt jeg vet, og om så var så kunne vi bare blitt enige om en lavere sum. En del av meg oser av sinne, mens en annen del av meg vil helst bare la det ligge. Eller kanskje jeg bare skal tilby meg å kjøpe gavene hvert år fra nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...