Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det komme masse blod når den kommer? Blod med slim i..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå skal det sies at æ aldri har sett den berømte slimproppen, men holder stadig utkikk, he he, men i boka mi står det at " det kan være litt blod i slimet, noe som tyder på at livmormunnignen er moden, men om det kommer masse blod må man kontakte lege", da kan det være andre ting, som f.eks problemer med morkaken. så det må man sjekke, men hva er masse og hva er litt???

Skrevet

Min forrige fødsel startet med at slimproppen gikk. Da kom det først litt rosa slim på dopapiret, for senere å komme litt mer som var mørkere. Mye slim og du ser at det er noe annet enn bare vanlig utflod. Men selv om slimproppen går så betyr det ikke at fødselen er i gang. Kan enda ta mange dager.

Skrevet

Kan "biter" av slimproppen komme litt og litt? Jeg har hatt sånne små, seige masser, ikke større enn en liten ert kanskje innimellom, som bare er litt gulaktige... Har ikke hatt det tidligere i svangerskapet, og er 37+5 nå, så blir litt opprømt når disse viser seg. Men så kommer det liksom ikke mer før noen dager senere igjen.. Ved sist svangerskap kom det en hel "klatt", og jeg husker at jeg var temmelig sikker på at jeg visste at det var det det var. Men husker likevel liksom ikke helt hvordan den så ut nå lenger...... (Fødselen var i gang ca èn uke etterpå den gangen! :-)

Skrevet

Angående slimproppen sa min JM at det ikke er noe sikkert fødselstegn i det hele tatt, at den kan gå fra en mnd før fødsel til midt under fødselen! Men er det blod i den er nok fødselen ganske nært. Min gikk for over en mnd siden, kom i 2 omganger, først oppdaget jeg en litt gulaktig/gjennomsiktig klumt på natten (str teskje), også dagen etter lå det en likedan i trusen. Helt ulikt utflod, er mer som en fast gele på en måte. Har ikke født enda, og tenker ikke mer på den slimproppen for å si det sånn.. :)

Skrevet

glemte å si at noen fødsler starter med det som kalles TEIKNblødnig, altså en menstruasjonelignende blødning. Hvis d er det du opplever så er du nok snart i gang. RIng føden for sikkerhets skyld, så får du en sjekk :) Min JM sa det ikke var farlig sålenge det ikke var mer enn vanlig mens-mengde..Men man VET jo ikke om det er det som er årsaen (altså fødsel) så lurt å sjekke uansett tror jeg. hvor langt på vei er du?

lykke til!

Skrevet

Vil faktisk si at det lignet litt på menstruasjon,men det var klumper/slim i den.. babyen beveger seg mye,så alt er som før,har mange kynnere,men ingen vonde. er 5 dager over termin.. så er vell ikke usannsynlig at fødselen nærmer seg;) det skal også sies at dette kom et par timer etter samleie..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...