Gå til innhold

Ang. besøksforbud på fødestua..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke bare å trille babyen ut i korridoren eller ta heisen ned til sykehuskafeen? De færreste får jo besøk på barselavdelinga uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal du klare det da?De fleste sykehus vil ikka la ungen gå ut av barselavdelingen før de skal hjem.

Skrevet

Dessuten er det litt dumt om du gjør det, og du eller ungen din får svineinfluensa, eller du drar med deg smitte inn på barselavdelingen og noen andre blir alvorlig syke fordi du synes at sykehusets restriksjoner, som er der for å beskytte mødrene og barna, passet deg dårlig.

Skrevet

Det var i hvertfal ikke noe problem å ta med seg ungen ut da jeg fødte. De kan i hvertfal ikke nekte deg det.

En annen sak er jo hvor fort man føler seg komfortabel med å gå ut, men er formen OK burde ike det være noe problem.

Skrevet

Vel, om det smittefare du tenker på, kan det jo hende at besøket er smittet, smitter så deg og barnet, dere går opp igjen på avdelingen og smitter menneskene der... du ser mønsteret??

Skrevet

enig som annie 10:52 sier..

Er jo en grunn til at de vil ha de små på barselavdelingen da,og ikke over alt annet på sykehuset der folk kanskje er syke..er veldig lett å bli syk på ett sykehus.så du tar med deg ditt barn og så blir dere syk og drar det med dere opp igjen til andre..

Er du førstegangsfødende el?

Skrevet

Jeg synes det er rett og slett egoistisk å ikke overholde det besøksforbudet som er jeg. Det er snakk om tre-fem dager. Disse dagene trenger da mor, far og barn til å bli kjent uansett. Det er ikke krise om man ikke kan ha masse familie og venner på sykehuset.

Dette kan dere ta igjen dette hjemme i stede.

Skrevet

Jobber på barsel - og regelen (i hele Norge akkurat nå) er:

Man får ha en person på besøk(den som er med på fødselen)

Man får ikke ta med babyen ut av avdelingen før du drar hjem

Mor kan gå i kafeteria/kiosk ol. å besøke noen - hvis hun er vaksinert...!

Enkelt og greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...