Gå til innhold

bra sted å bo i oslo med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på å flytte inn i oslo fylkeskommune.. men jeg vet ikke helt hvor vi skal flytte enda, så lurer på om dere har noen tips til hvor det er bra skoler/barnehager og et bra miljø for barn å vokse opp i. Det skal helst være utenfor sentrum.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Det kan du finne rundt omkring på alle kanter av byen, så du må nok spesifisere litt - ikke minst boligtype og prisklasse.

Skrevet

Kjelsås!!!! Rett i grensen til marka. Buss, trikk og tog. Godt bomiljø. Mye grønt arealer. Lite trafikk. Lite kriminalitet. rett og slett nbest i oslo!!

Skrevet

Glemte å nevne at du ha Maridalsvannet = skøyteis om vinter. Skiløyper inn i marka rett ved døra. Bade plass på Frysja (Gangavstand) og Trollvann. Flott sykkelsti til sentrum langsakerselva. Lokalmiljø med butikker, kafeer etc

Skrevet

Og så glemte du å nevne at Kjelsås er et av de dyreste stedene å kjøpe bolig i Oslo :)

Skrevet

Ja, man får hva man betaler for :-) Hun sa jo ikke noe om pris :-)

Skrevet

jeg tenker rundt 2 mill ca, og hvor det vet jeg jo ikke enda, ikke grorud, der liker jeg meg ikke :-P

Gjest sug lut
Skrevet

2 mill får du ikke så mye for, dessverre.. skal du ha mer enn en hybel kan du glemme Kjelsås i hvert fall, samt Nordberg/Kringsjå/hele området Holmenkollen/Slemdal/Vindern. Plasskrav?

Skrevet

Tonsenhagen er et helt fantastisk sted å bo med barn!! Kort vei til byen, men likevel helt inntil marka- vi kan spasere rett ut i skogen fra leiligheten vår der det er løypenett og stier helt opp til Nittedal. Det er rolig, stille, grønt og skjermet, utenfor alle større utfartsårer- ergor frisk luft:) Det er som en egen liten grend i byen, med torg, badedam, skog og mark- vi stortrives her!!!

Liten skole med godt miljø og ca 20-25 % innvandrerandel, om det skulle være av betydning for deg.

Mht pris er det en del dyrere her enn områdene litt østover, men du kan få en 3-roms til ca 2 mill. Rekkehusene er dessverre kjempedyre (ca 4.3).

Skrevet

"ergo"! Glemte å si at mht befolkningssammensetning her er det et generasjonsskifte på gang, så Tonsen-boerne består stort sett av pensjonister og småbarnsfamilier, mye nyutdannede akademikerforeldre som trekker opp hit:) Stille miljø, mao

Skrevet

Vi bor på hasle og trives kjempe godt. Ligger innen for ring 3 men alikevel utenfor sentrum.

T-bane, buss, trikk rett ned til byen. Og de bygger mye nytt der nå, så det komer til å bli et lite samfunn:)

kjempe mange bra bhg, og kommer noen nye skoler her fremover:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...