ny på vei? Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 tenker på å flytte inn i oslo fylkeskommune.. men jeg vet ikke helt hvor vi skal flytte enda, så lurer på om dere har noen tips til hvor det er bra skoler/barnehager og et bra miljø for barn å vokse opp i. Det skal helst være utenfor sentrum.
Gjest sug lut Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Det kan du finne rundt omkring på alle kanter av byen, så du må nok spesifisere litt - ikke minst boligtype og prisklasse.
ApriIbaby Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Kjelsås!!!! Rett i grensen til marka. Buss, trikk og tog. Godt bomiljø. Mye grønt arealer. Lite trafikk. Lite kriminalitet. rett og slett nbest i oslo!!
ApriIbaby Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Glemte å nevne at du ha Maridalsvannet = skøyteis om vinter. Skiløyper inn i marka rett ved døra. Bade plass på Frysja (Gangavstand) og Trollvann. Flott sykkelsti til sentrum langsakerselva. Lokalmiljø med butikker, kafeer etc
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Og så glemte du å nevne at Kjelsås er et av de dyreste stedene å kjøpe bolig i Oslo
ApriIbaby Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Ja, man får hva man betaler for :-) Hun sa jo ikke noe om pris :-)
ny på vei? Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2009 jeg tenker rundt 2 mill ca, og hvor det vet jeg jo ikke enda, ikke grorud, der liker jeg meg ikke :-P
Gjest sug lut Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 2 mill får du ikke så mye for, dessverre.. skal du ha mer enn en hybel kan du glemme Kjelsås i hvert fall, samt Nordberg/Kringsjå/hele området Holmenkollen/Slemdal/Vindern. Plasskrav?
Gjest sug lut Skrevet 1. desember 2009 #11 Skrevet 1. desember 2009 Gjorde for moro skyld et søk på Finn: dette er det du får under 2 mill i Oslo i dag, sortert fra største (138 kvadrat og tomannsbolig, men et stykke til sentrum) til minste. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?PRICE_FROM=1400000&areaId=20061&PRICE_TO=1999999&sort=5 Husk å fjerne mell.rom i linken.
ApriIbaby Skrevet 1. desember 2009 #12 Skrevet 1. desember 2009 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=19741981&sid= Her kommer du til å elske å bo. dette er midt i smørøyet på Kjelsås. Masse barnefamilier og knallgodt bomiljø!!
Gemini7 Skrevet 1. desember 2009 #13 Skrevet 1. desember 2009 Tonsenhagen er et helt fantastisk sted å bo med barn!! Kort vei til byen, men likevel helt inntil marka- vi kan spasere rett ut i skogen fra leiligheten vår der det er løypenett og stier helt opp til Nittedal. Det er rolig, stille, grønt og skjermet, utenfor alle større utfartsårer- ergor frisk luft:) Det er som en egen liten grend i byen, med torg, badedam, skog og mark- vi stortrives her!!! Liten skole med godt miljø og ca 20-25 % innvandrerandel, om det skulle være av betydning for deg. Mht pris er det en del dyrere her enn områdene litt østover, men du kan få en 3-roms til ca 2 mill. Rekkehusene er dessverre kjempedyre (ca 4.3).
Gemini7 Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 "ergo"! Glemte å si at mht befolkningssammensetning her er det et generasjonsskifte på gang, så Tonsen-boerne består stort sett av pensjonister og småbarnsfamilier, mye nyutdannede akademikerforeldre som trekker opp hit:) Stille miljø, mao
Piipii Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 Vi bor på hasle og trives kjempe godt. Ligger innen for ring 3 men alikevel utenfor sentrum. T-bane, buss, trikk rett ned til byen. Og de bygger mye nytt der nå, så det komer til å bli et lite samfunn:) kjempe mange bra bhg, og kommer noen nye skoler her fremover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå