*gruffalo* Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Ser det er flere grupper på facebook om dette, eks få skomakergata tilbake, nei til jul i svingen el.l... Så er det mange som syns synd på barna som må se så dårlig tv nå og alt var mye bedre før!!! Men...hva mener egentlig barna??? Så, hva julekalender på tv liker dere best...og hva fenger barna?? Jeg liker godt skomakergata, eldstemann likte det når det var på tv sist, men da satt jeg jo med han hver gang og følte jeg presset på ham interessen for jeg likte det så godt selv, hehe. Da blåfjell (eller månetoppen??) gikk første gang etter at jeg fikk barn syntes jeg det var kjempekjedelig, og det syns gutten og. Men da blåfjell var nå siste gangen var det plutselig kjempekjekt...for liten og stor!!! Barnas superjul slo ikke an hos noen:( Men jul i svingen syns barna var kjempekjekt...og ikke minst jeg;) Så nå gleder vi oss alle mann!!! Så jeg tenker at vi må jo se an på barna og deres interesse hva som faktisk er bra og ikke. Det er nok enda barna de lager barne-tv for, og ikke oss voksne (selv om vi gjerne følger med vi og)
Lene~mor til tre Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Ja barnas super jul må vel være den aller værste, ungene synes det bare var tull og ga ikke julestemning så det ville ikke ungene se på engang og det samme med jul i svingen, den liker hverken jeg eller barna. En av de fineste jeg husker fra jeg var liten er eli rygg og terje i portveien 2 med teodors julekalender, den var korselig den og jeg synes det er rart at den ikke har blitt sendt i reprise senere for den er det mange som ikke hukser eller har sett. Ellers liker ungene mine og jeg både skomakergata, jul i blåfjell, jul på månetoppen og den beste av dem alle er amalies jul.
*gruffalo* Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2009 Amalies jul har aldri mine unger sett, tror ikke den har gått på maaange år. Og jeg er nok for gammel til at jeg så på det selv da det gikk når jeg var yngre. Men d lille jeg har sett husker jeg at jeg syntes var kjedelig. Men det var nok kun for at det eneste jeg ville se var skomakergata;)
Gjest sug lut Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Vi er nyfreste på Linus i Svingen og gleder oss masse til Jul i Svingen. Blåfjell er også utrolig fin, mens Månetoppen var utrolig kjedelig og dårlig og usjarmerende i forhold. Amalies jul kjenner jeg bare som bok, og den var fin, med et stykke for hver dag. Skomakergata gir meg utslett av godslig slå-seg-på-låret-folkelighet.
Gjest Filifjonka Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Jeg fikk helt frysninger av Barnas Superjul, men barna mine elsket det! Så da traff det målgruppa :-). Jeg får også frysninger av Jul i Skomakergata. Maken til dårlig TV skal du lete lenge etter. Sist det gikk satt min mann og koste seg, mens jeg og ungene led oss gjennom hver episode. Jul i Svingen slår godt an her i huset, både hos tenåringen, niåringen og den yngste. Og ikke å forglemme mor :-). Vi digger Jul i Blåfjell. Amalies Jul er også OK. Jul på Månetoppen ble litt for tynn etter min mening (min - ikke ungenes). Da hadde de kokt nok suppe på den spikeren liksom.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 Her er min liste av julekalendere, der den beste er nr 1....etc: 1. Blåfjell 2. Amalies Jul 3.Jul i skomakergata 4.The Julekalender 5. Teodors julekalender 6. Jul på Månetoppen 7. Jul i Tøyengata 8. Jul i Svingen 9. Olsenbanden Jr 10.Vertshuset den Gyldne Hale 11.Juleferja 12. Vazelina hjuløekalender 13. Nissene på låven 14.Jul i valhall
Superpappa! Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Her i huset er det delte meninger om hvilken julekalender som er best Jeg kan godt se på jul i tøyengata og nissene på låven, mens kona ikke har spesielt sansen for de. Hun er fan av de gode, gamle som f.eks Skomakergata og Amalies jul. Barna liker Jul i Svingen og Blåfjell best. Har ikke tall på hvor mange ganger de har sett Blåfjell, vi har det på dvd. En tabbe fra min kones side å kjøpe den, det er vi begge enige om
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Husker ikke så mange av kalenderne som har vært. Men vi koste oss i fjor da vet var Jul i Blåfjell. Men vi har også gledet oss både meg og sønnen til Jul i Svingen. Sønnen fikk Jul i Skomakergata i kalenderen idag, så vi kikket på første episoden idag. Tror nok kanskje det var mere kjekt for meg som mamma enn det var for han på snart 5 år. Men han satt rolig å kikket - men tror det var litt for lite "action".. )
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 Eldste såg julekalender for første gong i fjor (var då 3 år); Skomakergata. Då han og pappaen fekk lys i adventsstjerna på søndag spurte han "Pappa? No kommar Skomakergata på barne-tv, sant? Siden vi har fått stjerne i vinduet?" Så i dag har vi begynt på'an igjen. Eg synest den er koselig, gutungen sit som klistra og til og med lille på 2 år syntes det var gøy med Tøflus. Eg har ikkje sett så mange julekalendrar dei siste åra. Trur nok at den med nisseungen (er det Amalies jul, tru?) hadde fenga gutungen, sikkert og Blåfjell (ut frå det lille eg har sett). Han såg Linus i svingen for første gong her for ikkje så lenge sidan og sat med eit morskt uttrykk i fjeset heile tida og kommenterte at ungane ikkje skulle vere stygge med kvarandre osv. Han er nok litt for liten/naiv/uskyldig til den slags intriger enno. Mulig julekalenderen er annleis, men tar ikkje sjansen på det i år i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå