Gå til innhold

hvor lenge mellom bevegelse/spark....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge går det mellom begevelse/sparkene ?

Er det en grense som bør gjøre en bekymret?

Jeg er ikke i denne situasjonen der jeg er bekymret akkorat nå, men jer bare lurer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og forresten en annen ting jeg lurer på :)

Er det forskjell på bevegelse/spark når hodet er festet og ikke?

Skrevet

Om hodet er festet eller ikke vet jeg ikke om har noen betydning. Jeg har enkelte dager som jeg nesten ikke kjenner noe bevegelse eller spark i det hele tatt. Og andre dager er det full fest. Jeg var litt bekymra pga dette, og tok det opp med jordmor. Hun sier at jeg skal kjenne bevegelse daglig. Hadde jeg ikke kjennt noe på sånn ca et døgn, så hadde jeg nok ringt til legen...

Skrevet

jeg har termin i morgen, og jordmor sa til meg i dag at jeg skal kjenne liv hver 3, time om ikke skal jeg drikke kaldt/søtt og dytte til jeg får respons! om du da ikke kjenner noe ta kontakt med fødeavd for en sjekk!

:o)

Skrevet

Den forskjellen jeg har merket ifht at hode ble festet er at sparkene kommer på samme sted hele tiden. Før hun festet hode hadde hun en tendens til å snu seg innover iblandt, så hun lå med ryggen ut og sparket mot ryggen min. De dagene hun lå sånn så kjente jeg ikke sparkene like godt og ofte, men kjente at hun lå annerledes enn vanlig, så ble ikke veldig bekymret. Men nå ligger hun sånn at jeg kjenner hver eneste bevegelse, og selv om det gjør det ganske vanskelig å sove (hun holde det gående hele døgnet uten særlig pause) så er det veldig godt å få stadig bekreftelse på at hun har det bra der inne :)

Jeg ville nok ikke latt det gå et helt døgn uten liv før jeg kontaktet føden, kanskje 4-6 timer, litt avhengig av når på døgnet det er snakk om. Merker at hun ofte er roligere når jeg går en del, eller snakker mye, så da hadde jeg nok ikke blitt bekymret like fort som dersom jeg tilbragte den sløv dag på sofaen og ikke fikk reaksjon på søtt eller kaldt.

Skrevet

Legen som tok ultralyd på meg her for noen uker siden, sa ca 10 bevegelser på 3 timer. Og at det etterhvert som barnet blir større og får mindre plass, så blir det mindre spark og dytt og mere "snubevelgelser".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...