Gå til innhold

10 mnd - 65 cm og 8 kio. Er ho unormalt lita?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store er deres barn på den alderen?

Vektkurven er flatet helt ut på 2 mnd, men hun har vært syk i ca 14 dager tilsammen med feber og lite matlyst.

Hun spiser 4 måltider for dag (brød, grøt, middagsglass) + mm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kilo skulle det selvfølgelig stå.

Skrevet

Min på 10 måneder er ca 80 cm og veier nok drøye 10 kilo. Tror hun er ganske lang for alderen.

Skrevet

min på 10 mnd er ca 80 cm og 12.5 kilo...så veldig forskjell på de:)

når hun har vært syk så ville jeg ikke tenkt så mye på vekten akkurat nå.bare følge med på at den går oppover iogjen etterhvert :)

Skrevet

Min var 76 cm og veide 8,4 kg.

Skrevet

Stor er hun ikke, men ikke unormalt liten heller. Min lille er 14 mnd, 7,9 kg og 77 cm lang....Får en del kommentarer og det er ikke så morro. Men tror de som kommenterer, ikke mener det vondt, bare jeg som er lei av å høre om hvor liten hun er.

Skrevet

Jenta di er ikke unormalt lita.

Mine jenter var omtrent like store som din jente, da de var 10 mnd.

Eldste: 67 cm, 8kg

Yngste: 70 cm, 7,5 kg

Det er utrolig stor forskjell på barn, så det meste er "normalt"

Skrevet

jeg synes ikke hun var så liten egentlig.... har en som strax er 19 mnd... han er 74 lang og 9 kilo.... som var født til termin... kommer vel ann på hvor stor hun var i utgangspunktet...

Skrevet

Jeg synes hun er liten, men det er fordi jeg har en stor 4-mnd'ring som er nøyaktig like stor som din på 10 mnd... Normalen er nokså bred, så hun er helt sikkert ikke unormalt liten.

Skrevet

Datteren min veide 7 kilo når hun var 12 mnd, og var vel ca 70 cm. Da fikk vi beskjed fra Ullevåll at hun skulle opp i vekt i løpet av tre uker (noe som gikk bra) og i dag er hun helt innenfor normalen, og både vokser og spiser bra. Så du har nok ingen ting å bekymre deg for nå vil jeg tro. Det er jo, som sagt, store forskjeller i den alderen.

Skrevet

HI her.

Tusen takk for svar. Hun er blid og aktiv, reiser seg og går etter møbler, kryper og sitter og babler dagen lang. Så hun er frisk og rørig. Men alle sier hun er så lita. Har en gutt fra før, og han var mye større på hennes alder, men gutter er vel som regel det.

Hun var ikke så stor heller da hun ble født, men hun har ligget på minste kurven på HS, og nå er den liksom litt under kurven.

Der sier de bare "vi vi ikke hun skal bli noe mindre..." hver gang, men ikke så mye annet.. Så man blir jo litt forvirret. :-P

Skrevet

har en på snart 7mnd som sikkert har bikket over på 10.5 kilo(kanskje 11) og bruker 74 i klesstørrelse.

født 6 uker fortidlig.

Skrevet

Min 2-åring er 9,6 kilo og 82 cm lang, HU er lita ;)

Skrevet

Min baby er 6 mnd og hun er 72 cm og 9,7 kg. Jenta di er nok veldig liten, men sikkert helt normal. Så lenge hun er glad og fornøyd, så spiller vel ikke størrelsen noen rolle.

Skrevet

74 og 7,9 kg her

Vil si din er kort og normalvektig

Skrevet

Min er 72,5 cm lang og 9,5 kilo ( jente) så forskjellige disse små. Hun er også 10 mnd..

Skrevet

Vår 11 mnd gamle jente er 78 cm og 8,2 kg.

Hun er lang og tynn. Spent på hva hs vil si på 1 års kontrollen. Frøkna har alltid ligget over på høyde og under på vekt.

Slekter på sin far som er lang og tynn, det samme er broren.

Tenker barna våre er helt perfekte i forhold til seg selv;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...