mamo82 *2 jenter* Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 Her en kveld jeg stelte jentungen på snart 5 mnd, ser jeg at hun har ett eneste svart hår øverst i rumpesprekken. Jeg trodde det var et bikkjehår som hadde forvillet seg, men neida, det satt fast. Og det er skikkelig tykt, svart og stivt; minner meg om skjeggbust. Er det en potensiell "tvilling", altså at det kan utvikle seg til en byll baki der, tror dere? Det er da forskjellig man skal bekymre seg for, da... Hehehe...
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Hehe... Er vel bare litt hårvekst? 3 av mine 4 barn er/var ganske mørke av seg (altså født med mørkt hår og blir fort brun om sommeren) og hadde/har bitte litt mørkt hår rett ovenfor rumpesprekken. På mine eldste har dette forsvunnet gradvis når de ble litt større, men babyen min har det fortsatt. Er ikke mye, og kanskje ikke så stive hår som du beskriver, men litt mørke hår er det. Er din datter også mørk?
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Hehe - jeg aner ikke, men spørsmålet ditt fikk meg til å tenke på første dagen på sykehuset da jeg fikk datteren min. Jeg lå med henne ved siden av meg i sengen, lå og strøk på henne og tittet på henne - beundret min nydelige, nyfødte datter... Plutselig oppdaget jeg at hele ryggen hennes var nesten helt dekket av mørke hår. Jeg fikk sjokk. Herregud, stakkars jente! Jeg sa det ikke til noen, men etter 1 uke kanskje så nevnte jeg det for samboeren min, og han sa: Har du sett det du og? Haha! Litt forskrekka nybakte foreldre:) Håret ble borte rimelig fort - heldigvis! Det gjør sikkert dette også!
mamo82 *2 jenter* Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2009 Nei, hun er ellers blek i huden og i håret, og det hårstrået jeg fant er som et skjeggstrå. Er nok ikke mørke dun det er snakk om her. ) Det er sikkert ikke noe å tenke på, men må si at jeg syns det er litt merksnodig. )
Mamma´n til lillemor Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Ville ikke bekymra meg hvis jeg var deg. Jenta mi er også født med masse mørkt hår og vi er spente på å se om hun forblir mørk som pappan eller blir lys som meg. Uansett var hun født med en liten hårflekk over rumpesprekken og hår på begge øra :-) Nå er hun 4 1/2 mnd og håret er der fortsatt, men det er mye mye mindre av det. Er riktignok ikke stivt, men mer som dun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå