Vesla222 Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 På fredag gikk en av mine kollegaer hjem fra jobb da han var syk. Han fortalte meg da at han allerede hadde gått på jobb og vært syk noen dager, men nå orket han ikke mer og hadde fått tak i tamiflu. Idag kom han tilbake på jobb, og jeg spurte om han var frisk nå. Neida, han var dårlig og svimmel enda, og hoster, men han "kunne like godt gå på jobb enn å gå hjemme", som han sa. Han trodde ikke det var svineinfluensa da, men hvordan kan man vite det....? Jeg er ikke komfortabel med dette, og vurderer om jeg skal si fra til sjefen (som for øvrig vet at han er syk). Har absolutt ikke lyst til det, han som er syk er travel og har en langt "viktigere" jobb enn meg, og jeg ønsker ikke å blande meg. Men jeg må jo også tenke på meg selv og den lille i magen. Jeg har valgt å ikke vaksinere meg.. Har heldigvis eget kontor, men han som er syk jobber på nabokontoret og det er mye trakking inn på kontoret mitt hver dag. Bør jeg gjøre noe? Er usikker...
Elinlita Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Nei, jeg synes ikke du skal blande deg inn i om en annen ansatt er syk. Hadde han ikke vært oppegående nok til å gå på jobb, så hadde han heller ikke vært der. Hvis alle som har en influensalignende sykdom eller forskjølelse rundt juletider skulle hvert hjemme en uke, så hadde jo Norge nærmest stoppet opp. Selv har jeg heller ikke vaksinert meg , men dette gir jo ikke meg rett til å be alle andre som er syke holde seg hjemme? Jeg har jo muligheten til å ta en vaksine som beskytter meg og barnet i magen mot sykdommen. Hvis du er så redd for å få svineinfluensa tror jeg kanskje du skal revurdere vaksinen, ellers har du mange måneder med unødvendig bekymring foran deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå