Gå til innhold

Sende han i bhg.eller holde han hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 3 år har hatt feber i helgen. Men ble feberfri på søndag.

Han er veldig opp og ned i formen. Men hoster en del, stygg hoste. Spiser så og si ingenting, så jeg mistenker at det er en halsbetennelse på vei som vi slet veldig med i fjor vinter.

Men han har ikke feber, og han er i fin form, men litt grinete enklte peroider i løpet av dagen.

Jeg føler jo at det ikke er så lett å være hjemme fra jobb når det ikke er feber. Hva ville dere gjort?

Jeg kan jo evt. si tydelig i bhg. at de må ringe om han er utilpass..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sett det an en dag til!

Skrevet

Du holder han hjemme. Han skal være hjemme i 7 dager fra første feberfrie dag...

Skrevet

Anbefalingen om å holde seg hjemme i 7 dager etter at du ble syk er endret. Ny anbefaling sier at du kan gå tilbake på jobb/skole/barnehage 24 timer etter at man er feberfri og hvis man forøvrig følger seg frisk.

Skrevet

Ja den er endret til 2 dager etter feberfri.

Men tror kanskje han har det best hjemme i dag.

Takk for innspill :o)

HI

Skrevet

feber er ikke avgjørende for om et barn er i form eller ikke..du sier han nesten ikke spiser..hvordan skal han ha energi til å leke evt gå på tur i barnehagen , altså fungere i hverdagen deres?? og du sier han er litt grinete..hvordan blir det ikke når han skal forholde seg til mange mange andre barn og voksne??

nei..tenkt litt på barnets beste og hold han hjemme...jeg aner at du har en magefølelse på at han ikke er helt i form...følg denne magefølelsen...

mvh ped.leder som har sendt hjem MANGE barn...der foreldrene sier om morgenen at du må BARE ringe om det er noe.. ( ved denne setningen SKJØNNER jeg at foreldre egentlig burde hatt barnet hjemme.....)

Skrevet

Jeg blir nesten litt provosert av ped.leder som mener hun skjønner at vi burde hatt barna hjemme dersom vi sier det er BARE å ringe..

Jeg har sagt dette flere ganger, men jeg er nok av typen som holder henne for mye hjemme... Datteren min har vært mye plaget av hoste, og dersom jeg skulle hatt henne hjemme hver gang jeg synes synd i henne fordi hun hostet sånn måtte jeg vært hjemme fra sept.-april... Har ALDRI blitt ringt etter fordi min datter er syk i barnehagen, men flere ganger har jeg sagt den setningen du sier at du skjønner at barna burde vært hjemme dersom man sier.

Skrevet

vel..kanskje du er unntaket...! men hvorfor sier du det til de i barnehagen da? stoler du ikke på at de ringer om det er noe?

min erfaring er at når foreldre sier dette , så har ikke barnet vært som det pleier om morgen....og de burde egentlig sett an barnet utover dagen...! nå har jeg mange års erfaring fra barnehage..og nesten uten unntak er det slik!

Men du er nok annerledes!

ped.lederen!

Skrevet

Synes du skal holde ham hjemme, jeg.

Gi ham muligheten til å komme seg mer, få opp matinntaket, før du sender ham i barnehagen.

Skrevet

Ehm, den anbefalingen har jeg hørt gjelder ved svineinfluensa, har aldri hørt det gjelder ellers. Eller er jeg helt på jordet? Om alle skulle være hjemme i 7 dager fra første feberfrie dag, hadde det vært et utrolig høyt sykefravær blant befolkningen.

Forøvrig vil jeg si at barn som har vært syke uten å ha spist noe særlig i den perioden, ikke har noe i en barnehage å gjøre. De trenger tid til å bygge seg opp igjen. Begynne å spise igjen før de drar i barnehagen. Det tar tid, men det er nå bare sånn det er.

Skrevet

Da er jeg også et unntak, kjære fordømmende ped.leder!

Jeg har en sønn som er et typisk øre/nese/hals-barn og har blitt en hønemor deretter. Jeg jobber mye hjemmenifra, så jeg har mulighet til å holde sønnen min hjemme dersom jeg mistenker noe, og det gjør jeg nok mer en strengt tatt nødvendig.

Jeg har også ytret denne setningen mange ganger og aldri blitt ringt etter.

Jeg syntes det er greit å si i fra til bhg, for hvis han viser et snev av syke, vil jeg gjerne ha han hjem. Mange ganger er jo sykdom sånn at den plutselig kan blusse opp også, spesielt etter å ha vært fin her hjemme med bare meg hvor han kan slappe av og det er null bråk og stress. Det kan jo fort skje at de blir syke igjen med det aktivitetsnivået og alle menneskene han må forholde seg til der!

Så de ordene tror jeg du kan bite i deg. I hvert fall generaliseringen! Mulig det er din erfaring, men....

Skrevet

Tulledame, man holder da ikke barn hjemme en uke etter at de er feberfri. En dag hjemme holder. Kjære vene.. Har da ikke så mange "syke barn-dager" til disposisjon..

Skrevet

Skulle jeg holdt ungene hjemme og sett an hver gang de ikke er akkurat som de pleier på morgenen, da hadde jeg ikke hatt flere fraværsdager i juni. Jeg har også sagt mange ganger at barnehgen bare kan ringe, men aldri blitt oppringt for det (bare hvis de har blitt akutt syke elleres). Mine kan se småpjuske ut på morningen, men kvikne til utover dagen. (Jeg har da aldri sendt de på barnhagen hvis de har hatt feber dagen før)

Skrevet

Takk for mange svar.. Han ble hjemme i dag.

Men jeg må bare kommentere noe av dette jeg også.. Jeg har et barn som ikke spiser så godt ellers heller (sliter med halsbetennelser). Men han spiser veldig godt i bhg. Uansett.. For han gjør som de andre.

Jeg har også kommet i bhg. på morgenen og sagt at jeg syns han virker litt utenfor i dag, men at de bare må ringe. Da har han selvfølgelig ikke hatt noe feber dagen før, om natta eller noe.

Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på det. De sier det er bra at jeg sier i fra. For da vet de det. Samt at barna ofte kvikner til når de kommer med de andre barna, sier de ansatte til meg. Har heller ikke fått noen tlf. den dagen jeg har sagt dette.

For hvem kan ikke føle seg litt pjusk tidlig en vintermorgen uten å være syk?

Så lenge barnet ikke har vært syk dagen før, så ser jeg ingen problem med å sende han i bhg. med denne beskjeden til de ansatte.

Dette var generelt..

Men klart.. Nå hadde jo sønnen min vært litt sutrete også. Men jeg vet ikke om det er fordi han kjeder seg hjemme. Han har vært feberfri siden søndag. Men jeg tror han har fått halsebetennelse nå, så blir jo hjemme noen dager til.

Men selv om jeg gjerne skulle holdt han hjemme alle dagene han har litt hoste osv. så kan jeg jo ikke det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...