Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 nå ikveld for jeg har følt meg så dårlig form de siste dagene... jeg er i min 36uke.. og har de siste dagene følt meg febersyk (uten feber) og hjertebank og diare.. blodtrykket mitt var helt fint 110/80 .. har lagt på 110/60 110/70 så det er jo fint.. men så ikveld så lå protein på 3 + !! og jeg har lagt under 1 hele veien.. og min fødselslege sa til meg tidligere at jeg skulle bare ta det med ro og ikke ta sorgene på forskudd så lenge jeg lå under 2-3 ... nå er jeg REDD.. hjelper jo ikke når jeg sliter med dødsangst fra før av... uff.. noen her som har hatt sv.forgiftning? hvordan gikk det? overreagerer jeg? uff.. blir bare så innmari redd =(=(
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 og jeg har spor av blod i urinen.. vet ikke om det har noe å si?? tør liksom ikke lese om sv.forgiftning.. for da kicker angsten min inn.. så jeg unngår det bare...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Siden blodtrykket ditt er fint, skal du høre på fødselslegen. De er ikke dumme. Har du derimot hodepine, flimmer for øynene i tillegg til protein, DA er det på tide å gjøre noe. Men så lenge du har normalt blodtrykk skal du virkelig ta det med ro og nyte de siste ukene. Redsel kan gjøre deg svimmel og ør.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg har hatt sv.forg, og jeg skal love deg at det ikke er en grei sykdom å få. Det høres ikke ut som om det er det du har, siden BT ditt er bra. Jeg hovnet opp i hele kroppen, og la på meg flere kilo veldig fort. Vann! Jeg kunne ikke bruke skoene mine, men måtte bruke store tøfler. Hadde hodepine, høyt BT og protein i urinen. Ble satt igang i uke 37 etter å ha ligget i senga i 2 uker hjemme. Jeg følte meg syk, men var under oppfølging. hilsen 00:17
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 jeg er hoven som en elefant.. har ikke brukt mine egne sko på en mnd hehe.. men så er min familie en vann familie.. jeg tar ikke det så tungt.. når bestemoren mi som veier 36kg har mer hovne ankler enn meg så slapper jeg av.. ja får vel ta det til meg at det går bra.. har ikke noe hodepine eller flimmring.. og BT er jo veldig fint
DK+2 Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, og hadde proteiner i urinen på rundt samme tid som deg. Det steg fra 2 til 3 på en dag, MEN jeg hadde høyt blodtrykk i tillegg. Så jeg tror nok at om legene sier det ikke er noe å tenke på, så prøv å slapp av.. skjønner deg veldig godt om du syns dette er vanskelig, be heller om å få komme å sjekke blodtrykket litt oftere. Jeg ble lagt inn på sykehuset dagen etter de målte 3 protein i urinen (var på sjekk på kvelden), og det holdte på å bli keisersnitt den natta, men de satte meg i gang formiddagen etter, og den natta kom det en frisk og fin gutt Så alt gikk heldigvis bra! Vil igjen poengtere at jeg hadde høyt blodtrykk nesten gjennom hele svangerskapet, bare det at det toppet seg veldig mot slutten. Om du får vondt øverst i magen, har vann i kroppen, hodepine o.l, så ville jeg kontaktet lege. Håper jeg ikke har skremt deg noe mere med dette, ville bare dele min erfaring, siden du lurte på om andre hadde hatt sv.forg. Nyt de siste ukene, snart har du et lite gull hos deg
DK+2 Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Glemte å si at jeg var akkurat i uke 38 da jeg fikk sønnen min Nå er jeg gravid igjen, uke 22, og blodtrykket er heldigvis bra, foreløpig
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Hei. Hør på legen din du og ta det med ro. Jeg hadde alt høyt BT,Masse vann i kr,og tilslutt protein i urin på 3. Men hadde ingen andre sympt som hodepine,svimmelhet eller noe. Jeg ble lagt inn i uke 36/5 med sv.skapsvforgiftning. Det gikk fint det....lå bare å slappet av. Men ingen fare med deg hvis legen sier det...for at du skal ha sv.skaps forgiftning må du ha alle 3 tingene og helst litt sympt. Men når BT ditt er så fint som ditt,Så jeg ville hørt på legen,tatt det med ro og prøvd å kose meg med siste delen av sv.skapet. Er enig i at redsel og bekymring kan gjøre deg svimmel og ør.
AOerfødt<3 Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 takk for svarene .. betryggende å vite at det har gått bra.. er ikke lett når man har slitt med dødsangst i flere år.. så jeg tror jo alt er dødelig.. vil jo ikke det skal skje hverken meg eller lillegullet mitt noe... har ikke hatt en dag med hodepine siden jeg ble gravid så det er jo bra:) godt å ha det her forumet ,og kan prate med andre som har mer erfaring enn meg.. har jo aldri vært gravid før så hehe.. ikke lett.. håper dere har en fin natt ihvertfall:) ble litt betrygga nå,så kan puste litt lettere:) takk takk
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Blod i urinen er ett tegn på at fødselen ikke er så langt unna har jeg hørt. Da jeg gikk med første hadde jeg blod i urinen, legen sa ikke noe på dette men på vei ut kom sekretæren og sa at jeg ikke trengte neste time hos legen og smilte ett kjempe glis. Hun mente at jeg kom til å føde innen en uke pga blod i urinen. Jeg jenta mi kom noen minutter etter legetimen jeg skulle ha hatt uken etter. Slapp av og kos deg. Forandrer formen seg til det værre, så tar du kontakt med legen. Men det skal ikke så mye til for å få utslag på urinprøvene. Fikk du med de første dråpene når du tisset kan det være utslaget osv. Jeg gikk opp og ned hele tiden, legen min gadd til slutt ikke å bry seg om det var 1 eller 3. Da jeg fikk en virkarlege engang føyk han nesten i taket over en 3'er, men jeg sa det varhelt normal og det ikke var noe galt. Han tok en utvidet test og ringte noen dager etter, alt var normalt som jeg sa.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #11 Skrevet 1. desember 2009 Jeg hadde også svangerskapsforgiftning. Begynte med at jeg følte meg rar i hele kroppen . Hadde da mye protein i urinen, og blodtrykket var steget ganske mye siden tidligere...uten at det var alt for høyt. Så sånn sett er det jo viktig at du tar kontakt igjen hvir du plutselig blir vond i rygg, mage, hode eller kvalm. Men en annen ting, nå er de veldig flinke til å følge opp slike ting. Og når du er kommet så langt som uke 36 tror jeg du kan ta det heeeelt med ro. Får du svangerskapsforgiftning vil de bare forløse barnet, og da blir du fin med en gang. Jeg var kun i uke 31 da jeg ble lagt inn, og de drøyde det da så lenge de kunne før de forløste barnet. Men alt gikk helt fint;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå