Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 blir så irritert over at ALLE bøker og råd sier at pappan burde ta seg av legging og ta seg av gråt osv pga av at babyen lukter og forbinder mamma med melk. men hva i HELV.... skal vi som er alene gjøre??!!! kan ingen komme med råd og tips til oss???!!! er absolutt ikke så artig å lese alle rådene når vi ikke har sjangs å følge de. håper absolutt det kommer en svangerskapsbok og barselbok til oss alenemødre! måtte bare ha en utblåsning nå når mini ikke vil sove å bare gråter og siden jeg ikke har en pappa som ikke lukter melk og som kan avlaste meg!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 jeg har ingen gode råd, men sender deg gode tanker:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Sånn kan det gå når man får barn alene
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Er enig i den....men her har jeg slitt med hva man gjør i de forskjellige forbindelser ang flaskebarn...har ikke vært mye av det heller,bare hva ammende skal gjøre i forskjellige tilfeller. Men men,har da funnet litt her og litt der sånn etterhvert. Jeg forstår så absolutt hva du mener,det kan ikke være lett.
Magehus Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Hatt en over middels dårlig dag eller, annie 23:59?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Babyen gråter vel ikke fordi du lukter melk.... Den har bare ikke forstått at den skal sove... ;-) Forstår at du gråter når det er sånn. Pass på å sove når babyen sover. På dagtid også. Det er slik en overlever...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 er ikke bestandig at man velger selv å bli alene!! her var det bf som plutselig fant ut han ikke ville ha barn og forlot meg mens jeg var gravid. så ikke mitt valg. HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 En må bare være tøffere enn toget når en er alene;) Du må være hard. Men være der samtidig, om du forstår. Ikke ta barnet opp av sengen, men ha sengen nær deg. Kunne ta på barnet uten å stå opp, og uten å ta opp barnet. Trøste med stemmen din, og ta på barnet. 3 netter, og det gir seg;)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 ja prøve tappert! hehe... men så er mini bare 2mnd og da sier jo "alle" at de ikke kan ligge å gråte for det kan føre til krybbedød, psykiske problemer og selvmord og bla bla bla..... skjønner at det er noe i det, og skjønner også at jeg ikke skal høre på alt. men synes alt bare er veldig vanskelig også. hvis jeg tar mini opp for hver gang det kommer en lyd så blir det jo aldri stilt, men samtidig når jeg lar mini ligge å gråte så tenker jeg kun på krybbedød osv.... puh.. HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Du finner rytmen deres:) Lytt til barnet, du:) Mat når du mener lydene betyr mat, og la være om det ikke er matlyd:) Det er faktisk mange ganger enklere når en er alene med ungen. En lever seg inn i rytmen til barnet på en mer naturlig måte da:) Men som sagt; en må være tøffere enn toget;)
midgard Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 hei:) sender deg gode tanker;) pust med magen... jeg er også alene med en datter på 3 1/2mnd og må bare si til deg - det blir bedre:))) prøv å ikke tenke så mye på krybbedød (ta en prat med helsesøter om det - det gjorde jeg, og det hjalp) nå sover gullet 6t om natta og så får hun ofte litt melk og så sover hun et par timer til... jeg hadde henne på rommet mitt til hun var 3 mnd, når hun var urolig fikk hun smokk, prat og berøring et par ganger (sjekket også bleien..) - om det ikke hjalp så fikk hun litt mer pupp (da sovnet hun ofte på puppen) og så sov vi godt igjen:) mulig dette ikke var noe godt råd, for jeg kan tenke meg at du har prøvd det meste... pust med magen - du gjør en god jobb og er en god mamma:) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå