Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 1. desember 2009 #26 Skrevet 1. desember 2009 1. 165 kvm 2. 2 voksne, 2 barn, 1 hund og 1 katt 3. Ja, mer enn nok faktisk. Bruker nesten ikke 2.etg, så vi bor vel mest på 100 kvm.
Skogro Skrevet 1. desember 2009 #27 Skrevet 1. desember 2009 1.160 kvm 2.6 3. Nja...har 4 soverom så de minste deler et pyttelite rom. Tenåringene har hver sine og loftstue. Har uinnredet kjeller som vi skal innrede til 17 åringen, blir ca 40 kvm til henne. Da får de små stort rom de skal del og rommet dems blir kontor.. Ja, tenåringer krever litt større plass, ihvertfall hvis alle parter skal få litt privatliv.....
Piken på landet Skrevet 1. desember 2009 #28 Skrevet 1. desember 2009 1. Hvor stort boareal har dere? 317 2. Hvor mange er dere i familien? 4 3. Synes du at du har nok plass? Ja. Bodde på 93 for et år siden, og det var traaangt. Nå nyter vi god plass. Ungene springer som noen galne, og har et helt eget stort lekerom. Deilig! Spesielt når vi har besøk av andre barnefamilier :-)
GuttemammaX3 Skrevet 1. desember 2009 #29 Skrevet 1. desember 2009 1. Vi bor på 120kvm pluss kjeller (lager, vaskekjeller, verksted, vedbod) til sammen 186kvm. 2. Vi blir fire til sommeren, da fylles alle soverom 3. Nei, det er litt lite, vi kjøpte pga fantastisk tomt, kommer til å bygge en etasje til etter hvert som økonomien tillater det...
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #30 Skrevet 1. desember 2009 Bor i et rekkehus med ganske god planløsning. 5 soverom, snart 2 bad, et toalett, vaskerom og kino i "kjellerstuen" i 1. etg. Men vi skal gjøre noen forandringer etterhvert. 1. 175 m2 2. tre (målet er fire) og to hunder 3. nå er det for stort. Halve huset står så og si ubrukt. i fremtiden- forhåpentligvis helt perfekt.
Gjest sug lut Skrevet 1. desember 2009 #31 Skrevet 1. desember 2009 1. 180 m2 2. Fire 3. Ja Men hei, det gikk greit på halve plassen også.
Verbena Skrevet 1. desember 2009 #32 Skrevet 1. desember 2009 1. Hvor stort boareal har dere? 85kvm 2. Hvor mange er dere i familien? 4 (2store og 2små) så langt, men vi blir nok 6 tilslutt 3. Synes du at du har nok plass? Akkurat nå går det greit, men guttene kan ikke dele soverom noe særlig mye lenger. Leier bare nå, så leter som fy etter noe å kjøpe. Med minst 3soverom, helst 4 så vi kan bo der noen år. Har bodd 2 voksne og 2barn på 50kvm å det er trangt det!!
bambi på isen Skrevet 1. desember 2009 #33 Skrevet 1. desember 2009 1. Vi har vel ca 134 kvm, leier bolig gjennom jobben til mannen 2. Vi er 5 stk 3. Syns ikke vi har nok plass, helt greit så lenge vi bor her og ungene forsatt er såpass små (4, 6 og 8 år), men ser det at når vi flytter til fastlandet så skal vi ha enten kjellerstur eller loftstue, også ønsker jeg meg to bad, og bedre lagrings plass :-)
signe maten Skrevet 1. desember 2009 #34 Skrevet 1. desember 2009 Vi har ehm.. 80 kvm i grunnflate og to og en halv etg.. ca 180 kvm!? I allefall 5 soverom, stort kjk, spisestue og stue i åpen løsning og to bad. To store boder og mer enn nok av plass til oss tre. I tillegg har vi 3 (!) garasjer. Garasjen på huset er det muligheter til å innrede som kjellerstue - hvis det skulle være ønskelig etterhvert. Ja, vi har mer enn nok plass. Per i dag så bruker vi kun en etg. På sikt så blir det nok perfekt
Gjest Skrevet 1. desember 2009 #35 Skrevet 1. desember 2009 1. Hvor stort boareal har dere? 40 kvm 2. Hvor mange er dere i familien? 4 (2store og 2små) 3. Synes du at du har nok plass? Det går faktisk ganske så bra. Barna deler soverommet og vi voksne sover i stua. Koser oss vi. Her har vi bodd i 3 mnd og skal bo her i litt over 1 år til, da er den nye leiligheten vår ferdig. 100 kvm blir det da og det holder.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. desember 2009 #36 Skrevet 1. desember 2009 1) 120 kvm 2) 3 3) Ja, er dobbelt så stort som det vi har vært vant til så (bodde før i Oslo, nå har vi flyttet til rekkehus utenfor byen)
3småtroll♥ Skrevet 1. desember 2009 #37 Skrevet 1. desember 2009 1: 280 kvm 2: 2 voksne, 3 barn, 1 katt og en valp:) 3: Ja- god plass og deilig er det! Bodde 4 stk i et lite hus på 63 kvm før vi kjøpte dette for 2 år siden og må si vi har det mye bedre som familie nå som vi slippper å sitte oppå hverandre hele dagen!
Lollinondodda Skrevet 1. desember 2009 #38 Skrevet 1. desember 2009 1. Ca 70?? Leier bare 2: 1 voksen og 2 barn,de 2 barna må dele rom,men det funker fint enda:) 3: njaaa,kan ikke si det er kjempestort her akkurat,men leier bare,og den gang jeg får råd til kjøpe,skal barna få hvert sitt rom hvartfall:)
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 1. desember 2009 #39 Skrevet 1. desember 2009 1. Hvor stort boareal har dere? 150 2. Hvor mange er dere i familien? 5 3. Synes du at du har nok plass? Langt ifra, men bygger oss nytt hus på nyåret på 350 kvm så det blir bra!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 1. desember 2009 #40 Skrevet 1. desember 2009 1) pr i dag har vi 135kvm, men holder på å bygge ut, så til sommeren har vi 204kvm 2) 2små og 2 store' 3)Ja, når utbyggingen er ferdig har vi nok plass. Da har ungene egen tv-stue, vi får beholde gjesterommet, og får kontor utenom=) Gleder meg som en unge til å ha flere rom å stable ting i;-P
Monajenten Skrevet 1. desember 2009 #41 Skrevet 1. desember 2009 1. 100 kvm 2. 4 (6 med marsvinene:-P) 3. Grei størrelse egentlig, men skulle gjerne hatt et eller to ekstra rom (soverom + kontor)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. desember 2009 #42 Skrevet 1. desember 2009 Vi har nettopp flytta til noe større og bedre =))) Og har idag: 1. 214 kvm boa 2. 2 små og 2 store , blir 3 små på sikt 3. Ja, mer enn stort nok! Dårlig planløsning i 2.etasje, men det skal vi gjøre noe med etterhvert. Ungene har stor plass å bli tenåringer på også =)))))
Sylteflesk Skrevet 1. desember 2009 #43 Skrevet 1. desember 2009 73 kvm, leilighet med 3 soverom 3 i familien Nok plass til oss, men kunne gjerne hatt mer oppbevaringsplass. Og gjerne litt større kjøkken.
Tøysetipp Skrevet 1. desember 2009 #44 Skrevet 1. desember 2009 500 kvm. og selvfølgelig stor nok plass. Bor på gård. Kunne fint klart oss med1/3, men har blitt godt vant de siste månedene. Deilig med stor plass, eget vaskerom og plass til å huse familie og venner. Minuset er når man skal ordne i stand til storinnrykk, da gården mangler hushjelp;-p Vi er tre foreløpig, men forhåpentligvis snart fler. Når barna er ungdommer sender vi de ned i kårhuset. Hi hi:-)
MammanTilEmma❤ Skrevet 2. desember 2009 #45 Skrevet 2. desember 2009 har 130kvm, egentli 230kvm men leier ut sokkel. vi er 2voksne å 1barn, snart en kattepis:-) nok plass til oss ja.. flyttet nylig fra en leilighet på 40kvm,.. så store forandringer.
Candy girrrl Skrevet 2. desember 2009 #46 Skrevet 2. desember 2009 1. Bor på ca 350 2. Vi er 6. Jeg og 5 barn, dere ene er voksen og far til 4. 3. God plass. Tror vi kunne klart oss på mye mindre. Har bodd på 500 kvadrat og det ble for svært.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #47 Skrevet 2. desember 2009 1. ca 300 2. to voksne og ett barn 3. God nok plass, smarte løsninger og ca 150 km som ikke ingår i bo areal til bod, kjeller og garasje.
Gjest Skrevet 2. desember 2009 #48 Skrevet 2. desember 2009 181 kvm 4 (2 voksne og 2 små barn) Ja, kommer til å kunne bo her "for alltid". Selv om vi skulle få et barn til også. Med 5 soverom (det ene gjort om til garderobe) og 2 bad + et separat toalett skal det i hvertfall litt til før det blir for lite plass. Når ungene blir store kan vi ordne det slik at vi voksne har vårt oppe (soverom, bad, stue og kjøkken), mens ungene får regjere nede (deres soverom, bad og kjellerstue. Vi lider ingen nød her, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå