Julispire! Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Vet at man bør bruke kun vann og evt. litt olje når man bader babyer. Når bør/kan man starte med såpe og skum?
mamman til to gutter Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Så lenge man kan unngå det, så er det det beste. Sjampo begynte vi med når han fikk så mye hår at det var nødvendig, husker ikke når, men han var vel hvertfall et halvt år (det varierer jo veldig fra baby til baby, noen blir jo født med masse hår også). Såpe bruker vi fortsatt minst mulig av og nå er han snart 2,5 år. Stort sett bruker vi det bare på hendene, ellers bare hvis han er møkkete etter å ha spist med hele kroppen, eller er sandete etter å ha lekt ute el.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Når det er nødvendig tenker eg. Dersom babyen har masse hår, eller ev. har begynt å ete sjølv kan det vere nødvendig med såpe (skinkeost er noko dritt å få ut av håret ;-p) Jenta vår på 2 år har ikkje så mykje hår, så det er som regel nok å vaske med vatn. Guten på 4 er kortklipt (dog med litt hanekam...) så det blir sjeldan sjampo på han og. Av og til har eg såpe i badevatnet for å få skum, Dr. Greve skummar bra og eg innbiller meg at det er eit bra alternativ. Neutral sin barnebadesåpe skummar ikkje noko særleg, men funkar sånn litt. Ungane har syntes det var kjempekjeke med skum frå ca 18 mnd, dei var/er begge litt pysete og likte ikkje skum til å begynne med.
miapia Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Når det trengs. Bruker dusjolje fra sebamed og shampo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå