Gå til innhold

Vekt etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som nettopp har født, og hvor mye har dere gått ned?

Er "baby-vekta" borte?

Jeg la på meg ca 9 kg denne gangen, så hadde jo ikke så mye å bli kvitt.. men nå, 18 dager etter fødselen har jeg gått ned 13-14 kg!

Vekten har ikke vist så lite på over 1 år, og jeg har da altså gått ned rundt 5 kg mer enn babyvekta.

Og nei, er ikke noe skrytetråd, synes bare det er litt merkelig, nesten skummelt.

Jeg var ikke stor før jeg ble gravid, men har hatt ett par kg for mye og slitt med å bli kvitt de.

Og jeg har heller ikke gjort noe for å gå ned nå i det hele tatt, spist akkurat det jeg vil, så merkelig at vekten plutselig bare raser ned.

Men to unger og mye stress får vel fart i saker og ting? :P

Eller kan det evnt være noe med stoffskifte, noen som har problemer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...amming kanskje? Hvis du ammer, da :P

Skrevet

..eller, 18 dager.. vel, jeg vet ikke :P

Skrevet

La på meg 15 kg. 10 av de ble borte de dagene jeg var på sykehuset. Resten forsvant i løpet av de første ukene.

Skrevet

Jeg har gått ned 15 kg på 1 mnd, har 9 kg igjen :( og mesteparten av det er nok fett :(

Skrevet

Gått ned nesten 25kg jeg siden medio oktober..og mer skal av. Over halvparten av vekta var vann og barnet veide nesten 5kg.

Veier ca 68kg nå og jeg vil ned til rundt 61-62kg.

Skrevet

Babyvekten her forsvant på sykehuset.

Jeg gikk ned 8kg et par mnd før jeg ble gravid.

Gikk opp igjen 7 kg i svangerskapet som var borte når jeg kom hjem fra sykehuset. Gikk ned ytterlige 5-6 kg til også har vekten vært stabil siden det. Reken er nå 8 mnd.

Jeg har heller ikke gjort noe for å gå ned, men har fullammet i seks mnd. Det har nok mye å si.

Skrevet

Med eldstemann gikk jeg ned 12 kg paa bare et par uker. Men jeg hadde jo lagt paa meg 23 kg og hadde mye vann i kroppen. Denne gangen gikk jeg ned seks kg paa de foerste to ukene, dvs det babyen + morkaka + fostervann veide og ikke stort mer enn det.

Ellers har jeg lest et sted at graviditet kan forandre stoffskiftet. Det er en av tingene legen gjerne sjekker hvis man klager paa vektproblemer etter foedsel.

Skrevet

Jeg bare håper at jeg opplever det samme! Hadde vært fint å gått ned 5 kg mer enn jeg var da jeg var gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...