Gå til innhold

Er dette en sak å gå videre med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skulle kjøpe månedskort i oslo på nsb i skranka. Jeg sa hvilken strekning det gjaldt, sa at jeg var student og viste frem studentbeviset mitt. fylte ut en blankett med navn og fødselsnr. han ga meg studentrabatt på kortet.

gjorde detsamme mnd etter. så var det storkontroll i den ubetjente vogna hvor jeg sitter, og jeg får en bot fordi jeg kan ikke få studentrabatt hvis jeg er over 30 år, jeg er 30 år. Dette visste jeg ikke noe om, og ble heller ikke opplyst om dette når jeg kjøpte mitt månedskort.

jeg fikk en bot på 900 kr, jeg sendte inn en klage, fikk svar om at den var mottatt og skulle behandles innen 1-2 uker, og at jeg ikke skulle betale boten før jeg fikk svar. det tok drøye 3 uker så får jeg svar på posten, dette var veldig ulovlig og jeg må betale 1500 kr i tillegg til boten på 900 kr. vanligvis var dette noe de kunne politiandmelle, mend et hadde de ikke gjort.

jeg er ganske fortvilet, det er jo mye penger for meg! og jeg har ikke prøvd å lure noen, jeg visste ikke om dette.

noen sier at jeg burde gå til avisen, andre sier at jeg burde kontakte tv 2 hjelper deg. men jeg vet ikke jeg...... har jeg noe å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal snakke med de som solgte deg månedskortet. De har gjort en stor feil, og da er det de som må stå til rette for det.

Men det kan jo være de mener at du skal vite at det ikke er lov å få stundentrabatt når du er over 30 år, så da har du jo egentlig ingenting å komme med.

Skrevet

Huff da. Hadde jeg vært deg hadde jeg fulgt dette opp. Bl.a. snakket med de i kassa der du kjøpte disse kortene.

Ta ev. kontakt med TV2 hjelper deg også bare for å se om de er interessert. Hva f... mener de med å gi deg ekstra 1500 kroner i bot?? Fy for en dårlig kundeservice. Ta gjerne og skriv om dette i lokalavisen også. Ikke gi deg. Greit nok at du kanskje burde lest reglene, men du viste jo studiekortet ditt. Står det der hvor gammel du er??

Lykke til. Håper det ordner seg :)

Skrevet

Dessverre tror jeg nok ikke det er så mye å gjøre med det: da du fyllte ut blanketten skrev du kanskje under på at å ha lest betingelser/ regler for månedskortet?

Og han som solgte deg kortet med rabatt... vel...han har jo gjort en dårlig jobb.

Klart det er mye penger, men at du ikke var klar over aldersgrensen tror jeg ikke holder.

Skrevet

Det vil jeg definitivt tro at du har! Du har jo fylt ut en blankett med fødselsdato, samt vist fram studentbevis..

Med mindre det var opplyst på den blanketten du fylte ut, at du ikke kunne få om du var over 30 år, så har jo ikke du gjort noenting galt..

Politiannmelde? Hva da, egentlig? Høres helt latterlig ut!

Jeg ville definitivt gått videre med det. Klart 2400,- er mye penger, det er det vel for alle, student eller ikke! Også rett før jul da! :P

Føler med deg, men tror kanskje ikke avisen er det rette stedet, vet ikke hvor mye de får gjort..??

Send avgårde en mail til tv2 hjelper deg, og hør hva de sier.

Kanskje vil avisen i tillegg kjøre sak om dette.

Usikker på om jeg ville betalt de 1500,-..... Hva er det FOR liksom? Du betalte jo "boten" din, så skal de straffe deg på nytt?

Synes det høres ut som du har grunn til å saksøke dem tilbake om de politiannmelder deg.

Ta deg også en tur til politiet! Be om å få prate med en betjent på vakt, og legg frem saken din, og spør rett ut om dette er veldig ulovlig, og om de har noe å annmelde deg for..

Lykke til!

Skrevet

nei det sto at de ikke politianmelder meg heldigvis. jeg er litt redd for at det sikkert sto i den brosjyren jeg fyldte ut om noen lover eller noe, men jeg husker faktisk ikke. så jeg har sikkert ingen sak, men jeg føler meg veldig uskyldig, lei meg og oppgitt. ski9kkelig surt dette.

Skrevet

Synes ikke du skal kontakte TV2 Hjelper deg først!

Snakk med NSB-kontoret først. Det beste er å ringe f.eks. kundeservice e.l. Da får du lagt fram saken din og det blir mer personlig. Skrankepersonellet vil bare riste på hodet. De har ingenting å si likevel.

Deretter kan du kontakte Forbrukerrådet/ forbrukerombudet hvis ikke dette fører fram. De kjenner fagfeltet og kan gi deg råd om du har noe å fare med.

Skrevet

ok, tusen takk. da skal jeg snakke med nsb først så får vi se, men jeg har en følelse av at det blir en fattig jul for meg.

Skrevet

Ser på NSBs nettsider at studentrabatt gis t.o.m. måneden du fyller 30 år.

Skrevet

ok, jeg sjekket jo ikke alle lover og regler før jeg kjøpte det. regnet med at jeg skulle bli informert når jeg kjøpte det. er jo ikke alle som har tilgang til internett heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...