Gå til innhold

Essure-sterilisering og nikkelallergi - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk utført essure (permanent sterilisering) for 2 uker siden, men fikk ikke vite før etterpå at de spiralene de setter inn inneholder nikkel - og jeg er allergisk mot nikkel.

Jeg er ganske fortvilet, for å si det mildt - og føler meg både ført bak lyset, lurt og dum. Jeg har vært i kontakt med legene og de bare bagatelliserer det hele, og kommer med kvasi-svar som at det "mest sannsynlig ikke vil kunne medføre noen plager av stor betydning" bla bla.

Hadde jeg visst dette hadde jeg ikke gjort det. Jeg er veldig allergisk mot mye rart. Jeg ble fortalt at spiralene inneholdt rustfritt stål og polyester, og det var bare positive erfaringer med dette. Naiv som jeg var stolte jeg på dette - og sitter nå her med skjegget fullt av postkasser og lurer på hva i all verden jeg skal gjøre. I tillegg har jeg fått regningen idag - på ubeskjedne kr 6079,- og den har jeg ikke mye lyst til å betale her jeg sitter og ikke vet mine arme råd... Prisen var ikke ukjent da, men det med nikkel-innholdet var.

Håper det er noen der ute som har gjort det samme, og som kan dele sine erfaringer med meg, evt komme med råd og tips....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...