Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Når hun legger seg for kvelden går det 2-3 timer så våkner hun og vi bruker mange timer på og få henne til og sove igjen. Noen kvelder funker det og gi henne noe leker så sitter hun i senga og leker alt fra 2 timer til 4-5 timer så kan hun sovne igjen. Mens noen kvelder bare gråter hun, Da springe vi inn kunn vert 5-10 min alt ettersom. hun sover kun en gang til dagen alt fra 30 min til 2 timer men uansett hvor lenge eller hvor kort hun har sovet så våkner hun slik om kvelden. hun legger seg rundt halv 8. tiligere la hun sei hal 7 men vi tenkte og drøye leggetiden litt for og se om det hjalp, men det hjelper heller ikke. Vi har også prøvd og smøre dentinox på gommene tilfelle det kan være tenner som plager. Hun er veldig bli og grei og ha med og gjøre på dagen... Noen som har noen gode råd til hva vi kan prøve? Hun er snart 11 mnd.
Tommage♀♂ Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Kanskje lure inn en liten ettermiddagshvil?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Tror ikke jeg hadde gitt henne leker midt på natten i alle fall. For å få inn en rutine bør hun vite at natt er natt og dag er dag. Siden hun er 11 mnd, kan det være mulig at hun får for lite søvn på dagen. Kanskje to lurer hadde vært bedre? Søvn avler søvn. Hadde ikke gitt henne oppmerksomhet når hun våkner på natten. Eller i alle fall fortsette med 5-10 minutters mellom hver gang dere går inn. Håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Nazirutiner. INGEN leker i sengen, tro meg, unger er utspekulerte. Legg henne ned, stryk, kos osv, si nå er det natta, gi henne et kyss å gå ut. Gjenta dette hvert femte minutt. Vær konsekvent.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 ser ut som dere har kommet inn i en vond spiral... hvor lenge har hun tøyset seg slik på natten?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Gi henne ihvertfall ikke noe tilbud når det er natt, da skal det være så kjedelig at hun finner ut at det er best å sove..... Blir nok mye skriking de første nettene, men bedrer seg sikkert etter noen dager..... Gå ut og inn til henne jevnlig og si at nå er det natt og du må sove, kanskje stryke henne litt på pannen el. lignende.... Slitsomt med barn som imme sover, har en som våkner omtrent hver time natten igjennom... Gjeeeesp...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Vertfall 1 mnd tid... men leker har vi bare gitt de 3-4 siste dagene...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Ja det er ganske kjedelig når de våkner, er liksom min og sambo sin tid til og slappe av og kose oss. men slik er det jo. må bare finne en løsning. Men synes faktisk det er bedre at hun sitter der og leker de timene enn at hun gråter så mange timer. har latt henne ligge og gråte hvor vi kunn går inn og legger henne ned og gir vann, smokken og bamsen og sier god natt og så går ut og ikke går inn igjen før det har gått 10 min. så var det noen som sa vi kunne prøve og gi henne noe leker og at hun fikk sitte der inne, det funket på en måte bedre for da etter noen timer var det bare og legge henne ned og gi smokken og bamsen så sovnet hun. men målet er jo at hun skal slutte og våkne etter 2 timer. Tror denne uvanen begynte etter at vi begynte med og bysse henne i sovn da dt tok 5 min og få henne til og sovne. hun hadde jo ikke tid til og sove når hun hadde begynt og reise seg da skulle hun bare stå i senga. Hun sover jo til rundt 9-10 tiden så kansje vi får vekke henne tidligere og så at hun sover 2 lurer i løpet av dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå