Gå til innhold

Apropos sølvtøy...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må være anonym denne gangen fordi jeg er ALT for gammel til å ikke vite dette, hehe..

Kan det vaskes i oppvaskmaskinen eller må det håndvaskes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gullsmeden jeg jobber i sier til sine kunder at man ikke skal vaske de i maskin, men jeg vet om de som gjør det. Selv vasker jeg midt for hånd, syns det er en liten pris å betale for service til tusenvis av kroner :)

Skrevet

Vask det for hånd.Det blir stygge sjolder på det om du vasker i maskinen, og ofte får du det ikke bort igjen.

Jeg har en del t-skjeer jeg vasker i maskinen siden det kun er en av hver sort og de er ikke fine nå. Tror vaskemiddelet også har etset noe på det.

Hele sølvtøysettert vaskes for hånd.Vil ikke det skal bli ødelagt eller stygt. Det koster jo veldig mye

Skrevet

Eg vaskar det i maskin, men set det i eit rom for seg sjølv, ikkje med stålbestikk. Er ikkje så ofte det er i bruk, så foreløpig ser det bra ut.

Skrevet

Missfarging kommer hvis du vasker det sammen med stål, og denne missfargingen går ikke bort.

Alene derimot skal gå fint.

Skrevet

du kan fint vaske det i maskin.. bare ta det ut med en gang maskinen er ferdig og tørk av det.. og ikke la det stå sammen med stål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...