påtjukka84 *fødeklar* Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Noen andre som får dette innimellom ? pulsen øker skikkelig og jeg blir helt sånn rar i kroppen..må sette meg ned med en gang... anyone?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 har skjedd et par ganger, skikkelig ubehagelig! varer en stund også så er ikke noe artig. fikk egentlig ikke noe svar av legen da jeg spurte om hva det var fikk bare beskjed om å ta kontakt om det ble hyppigere å verre da ville han sende meg på sykehuset for sjekk..
2 tette - med flette Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Jeg får ofte det når jeg får kynnere.. Blir helt rar i kroppen og må konse meg litt for å puste osv. Kommer det i sammenheng med det kanskje ?
ett til! Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 jeg har det ikke noe mere nå,men det var slik jeg oppdaga at jeg var gravid,skikkelig hjertebank! føltes som hjertet skulle banke seg ut samt at det banket tungt og ubehagelig i noen minutter...men det gikk da over og lege sa at det var pga graviditeten,så da var det ingenting å gjøre med...
påtjukka84 *fødeklar* Skrevet 30. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2009 har ikke hatt noe kynnere så langt..ikke som jeg har merket ihvertfall..er snart 33 uker.. så glemte jeg helt bort å spørre jordmor om dette i dag..det er skikkelig ubehagelig:S men da er jeg ikke alene om det, kanskje det er vanlig innimellom? skikkelig ekkelt er det ihvertfall, merker det på pusten også ja..føles som jeg nesten skal svime av.. får vel ringe noen om det skulle fortsette..... takk for svar
12/12---) lykke! *høggravid* Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Når du får det neste gang, ta deg på magen og kjenn om den er stram. Eg får pulsauke og "trykk" i hovudet når eg har kynnera, men merker ikkje noko anna til at eg har kynnarar, altså ikkje vondt ol. Snakka med jordmor om dette og ho forklarte at ved ein kynnar så jobba musklane i magen og dei trekke seg saman. då vil hjertet pumpe ut meir blod, slik som når vi trener elles og blodet vil flyte ut til resten av kroppen og - og dermed hovudet. Eg merker at eg blir litt rød i ansiktet sammen med blodtrykksauken, men det var altså ikkje noko farleg. berre ei treningsøkt
på'an-igjen? Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Jeg har det også slik. Har fått beskjed om at det nok er magen som presser på blodårene som går ned i beina. Da kan man få et plutselig blodtrykksfall, noe som fører til hjertebank og svimmelhet, Det beste å gjøre er å få strekt seg ut, enten ved å gå litt rundt og strekke på seg, eller legge seg ned dersom du er for svimmel:)
påtjukka84 *fødeklar* Skrevet 30. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2009 Mange gode forklaringer her ja, ble litt klokere nå det hørtes jo egentlig veldig logisk ut...presser jo på her og der.. Neste gang skal jeg prøve å holde meg på magen.. Jordmora mi sa jo også det at man kan ha kynnere uten å merke det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå