murmelmamma Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 hva liker dere å spise på brødmaten i jula? vi bliir 10 personer i 5 dager..så det sier seg selv at vi trenger ganske mye pålegg..kjekt å prøve noe som vi ikke bruker til vanlig liksom... hva bruker dere å ha?? evt oppskrifter om det går an å lage selv?
The Bad Gal Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 For meg er det kjøttrull(lam) med rødbeter på som er julepålegg nr.1! (helst hjemmelaga da, men det har jeg ikke lært meg enda)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Sylte Ribberull Julepostei Juleost(Rød ,rund ,kommer ikke på hva den heter i farta ) Sild En god sennep til og ha på sylta Røbeter og agurk på glass Multesyltetøy Egg
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Spekemat Røkt laks m/eggerøre Lammerull og julesylte
mamman til to gutter Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Laksepatè er noe av det beste jeg får i jula i tillegg til sylte (med lefste) og mye god ost og kjeks. Her er oppskriften mamma pleier å bruke: 300 g laks 125 g smør salt/pepper hvis nødvendig 3 dl lettrømme 3 dl seterrømme 3 plater gelantin - minst 5min i kaldt vann, smelte i smøret, kaldt før i det andre 150 g lodderogn 2 ss sitronsaft
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Jeg spiser det ikke, men de andre spiser sylte, roastbiff, oksetunge.. Jeg liker Edamer ost.. Men kun i romjula.. Haha.. Reker, eggerøre, laks er jo bra ting å ha med på et julefrokost bord. Paprika, rødbeter, agurk, majones.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Jeg elsker julepølse i skiver på brødskiva mi (eller i lefse) og har for lengst begynt å ha det som pålegg Ellers må jeg ha sylte, sennepssild og sursild, gräddost, gjerne edamer, en god patè og gjerne mye egg
Himmel og hav Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Sylteflesk ( buklistsylte) Tomatsild ( pappas oppskrift) Gravlaks Vi pleier å ha mye annet også, men dette er mine favoritter :-)
murmelmamma Skrevet 30. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2009 her var det masse deilige pålegg som jeg IKKE hadde kommet på selv... takk for hjelpen!! er det flere som har noe annet??
♥Nemi♥ Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Jeg lager hjemmelaga lammerull med mamma, og i jula går det bare i dét og julebrød<3 Ellers kanskje egg og laks..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Røykalaks og eggerøre er et must, ellers går det vel mest i spekemat og potetsalat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå