Gå til innhold

Hvor tidlig kan man se noe på ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på når man kan se noe på ul? Er 5 uker på vei i dag og har litt rosa på papiret når jeg tørker meg! Jeg har hadd 2 MA'er og den siste MA'en oppdaget jeg ved at det var litt rosa på papiret. Jeg var lenger på vei da, så jeg kunne inn på ul å sjekke noen dager etterpå. Men nå må jeg vel gå å vente på å kunne se nå.. hvis det ikke kommer av seg selv denne gangen da, ettersom det er så tidlig! Er i hvertfall overbevist om at dette ikke går rett vei denne gangen heller:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved 5 uker er det antagelig bare en prikk å få sett. Var en gang på UL ved akkurat 6 uker og da var det bare en sort flekk i hvertfall. Dette er sikkert nervepirrende, men man får prøve å tenke positivt. Jeg trodde også det gikk galt denne gangen også pga blødninger og tidligere misting, men det gikk fint likevel:) Det er fortsatt håp. Lykke til.

Skrevet

denne gangen var jeg på UL ved uke 4,5 og en halv og 6 pga blødning.

Ved uke 4 kunne legen se at det var en graviditet der, altså en fostersekk uten noe inni (du kan tro jeg ble redd da jeg trodde jeg var 5uker på vei)

I uke 5 og en halv kunne vi se babyen på 4,3mm med et bankende hjerte.

Og i uke 6 hadde knøttet vokst til 5,3mm og vi kunne skimte et hode og en liten kropp med det bankende hjerte på sin plass =)

Jeg hadde to forskjellige leger og begge satte meg til akkurat samme lengde på svangerskapet jeg hadde kommet til, utifra UL.

Skrevet

jeg trodde jeg nesten iallefall 6++ på vei, men til ul idag mente han at jeg ikke kunne vere mer enn 4 på vei. såg fostersekken.

Så neste uke håper vi på utvikling :-)

Spennende og høre hva dere andre har sett på deres ul :-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

For å være sikker bør du vente til du er 7+x på vei. Før den tid kan det være vanskelig å se noe faktisk.

Når man gjennomgår prøverør får man automatisk tidlig UL ved graviditet. Da er det vanlig å vente til man er 7+x før man får time, dette pga det jeg nevnte over.

Husk at det er mange som har blødninger tidlig uten at det trenger å bety noe. Selv blødde jeg tom 7+4 når jeg var gravid med jenta vår. Hun ligger nå og sover søtt i sengen sin :)

Dersom du er i tvil nå, be om å få tatt blodprøver for å sjekke hcg-verdien din. Dette gjøres med 2 dagers mellomrom for å se at verdien stiger som den skal.

Lykke til!

Skrevet

det er nok en grunn for at legen sier man skal komme tilbake en uke etterpå, og ikke 3. Det er jo fordi man faktisk kan se et foster i uke 5. Så det er ikke for tidlig når man i det hele tatt lurer på om man er gravid.

Hvis man vil se hender, bein osv. så er det så klart for tidlig, men i HI sitt tilfelle så er ikke det poenget..

Skrevet

Tusen takk for mange interessante svar alle sammen! Lurer faktisk på om jeg får ta meg en tur til legen alikevell. Det er jo så ekkelt å gå rundt å ikke vite noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...